Onsdagsplaner

Idag så ska jag rida Bingo och Vendela! Bingo ska få sig en genomkörare av LA1 inför lördagen, är riktigt taggad nu! Han kommer att kunna gå så bra om han tar sig samman, vilket jag tycker att han gör mer och mer. Han har blivit så himla fin under hösten, känner mig verkligen nöjd över honom och hans prestationer. Nu är det ju inte jag som rider honom i veckorna, så jag hoppas att Kristina också känner sig nöjd med Bingo. 




Vendela gick inte bra igår i det smockade ridhuset, hoppas på att kunna rida henne under bättre förutsättningar idag, så glömmer vi gårdagens pass. Det gäller att bryta ihop och gå vidare, tror att Vendela kan göra detsamma. Karin Ömans beskrivning av mig och Vendela är verkligen helt underbar; 

"Ni två tillsammans är som en boxdörr. Hakar den snett så fortsätter du att pressa och pressa, så att den bara blir mer och mer kärv och svårare och svårare att haka tillrätta igen. Men när den väl är i sitt spår så går det hur lätt som helst och det blir oslagbart"

Lite så är det faktiskt när det gäller oss, av alla placeringar vi har tillsammans så är den absolut största andelen segrar. Tänkte på det, vi har faktiskt bara placeringar 1-3. Ytterligare bekräftelse på "boxdörrseffekten" - går det bra så går det verkligen bra och när det istället inte går så blir det inget istället! 







Kommentarer
Postat av: JoffaJan

" det gäller att bryta ihop och gå vidare"

haha, ibland blir fel rätt roliga! :D

2011-10-19 @ 19:06:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback