Nackspärr

Salut! Ca va? 

Skoooja. Här ligger jag med nackspärr i en soffa i Belgien, så det kan gå! Vi har haft en rolig dag med shopping (tror detta var enda gången någonsin som Gustav lyckats shoppa mer än jag), lite sightseeing och god mat. Avslutade med att se den nya Tintin-filmen i 3D. Herge, som ritat Tintin är ju belgisk, så det är ganska stort här nu med filmen och så. Jag och Gustav har gått mycket och haft en allmänt mysig dag, vi har det så bra så. 

Men, tänkte berätta att hästarna blev motionerade igår av min snälla mamma. Båda två fick bli tömkörda, och det hade gått bra med båda två. Dock hade Qarlos tydligen tyckt att det var väääldigt roligt och börjat galoppera fortare, fortare och fortare tills han slet sig och sprang in i utestallet som ligger vid utebanan. Mamma skyllde på att hon glömt att stänga grinden, men jag tyckte att det var en ganska rolig incident..! Han hade smidigt blivit infångad iallafall och kunnat fortsätta arbetet. Bushäst!

Vendela hade, som den prinsessponny hon är, arbetat och kunnat spänna av, fast det var längesen (över två år nu faktiskt) mamma tömkörde henne. Jag kan ju inte tömköra och nu är det ju mest jag som haft hand om Vendela och hennes motion, därav bristen på tömkörning/longering. Blev iaf stolt över att Vendela kunde jobba avspänt fast hon tyckt att det var lite konstigt först, hon är ju inte allför välkomnande mot nya aktiviteter alla gånger. Men detta gick alltså toppen i både skritt och trav! Mamma skulle nog våga sig på lite galopp nästa gång sa hon :) 

Men men, nu så ska Gustav få hjälpa mig lite till med att hämta lite diverse, eftersom jag är totalt handikappad, haha. Jag hoppas verkligen att detta har gått över tills imorgon, då det blir ännu mera sightseeing och sen en utekväll!

Vet att Issa också hade mycket att göra på lovet, så ni får nöja er med mina, nästan obefintliga inlägg just nu..! ;D

Lille Qarlos, kolla vilket påskut han har helt naturligt!


Finns fler duktiga också, en liten svart hingst tillexempel :)


En duktig Vendela som vågat sig ner och nosa i vattnet


Haha, det är såhär det blir när jag saknar hästarna lite grann. Random-bilder som är totalt tagna ut luften om man kollar på vad jag har skrivit och så någon rad om hur duktig hästen är. Typiskt mig, låter som en gammal svennemorsa som snackar om ungarnas student ungefär.. ;) Hästfolket alltså, vilket speciellt folkslag vi är egentligen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback