Läsarfråga



Jättebra fråga och svaret är att det kan jag verkligen göra! Förr kände jag dock av det mycket mer, så fort ett hinder var över en meter och ibland även lägre kunde jag tycka det kändes högt. Särskilt under min ponnytid blev jag påverkad av höjdskräck. Det kunde gå i perioder hur det kändes och så, särskilt eftersom hoppning en färskvana. Ju mer man hoppar högt desto "modigare" blir man.

Nu på senare tid har helt ärligt inte känt av det på länge dock. Tror det är en kombination av att jag verkligen känner mig trygg på Artie och att jag hoppar rätt högt på alla mina hoppträningar. Men bara för några månader sedan tyckte jag att 110 skulle kännas högt på tävling, men just med all träning jag har fått har jag kommit över det. Så precis som jag skrev ovan tror jag det går i perioder, vad man har för häst och på vilka höjder man tränar på. 

Ett tips på en bra övning om man känner att man är höjdrädd är 5,5an. Den bygger verkligen upp självförtroendet eftersom man i princip alltid kommer rätt på hindret.

Riktigt kul när ni skickar såna här frågor, fortsätt med det :D









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback