Kolik eller kvarka 2

Bakgrund: Du ska visa upp din häst för ett par tänkbara köpare, självklart så vill du visa hästen från sin bästa sida. Du borstar, putsar och donar tills allting blänker! Du vill ju verkligen få hästen såld nu, idag kan vara dagen d!

Problem: Du hittar dock inte dina vita lindor, en viktig detalj för helhetsintrycket. Köparna står ju i stallet, så att spendera närmsta timmen letandes efter ett par lindor är otänkbart. Du hittar däremot sura tanten Berits sprillans nya vita Mias-lindor.. Berit är väldigt rädd om sina lindor vet du, eftersom hon alltid tar hem och tvättar dom efter varje pass osv, och dessa är ju helt nya. Du ringer Berit för att fråga om du kan låna lindorna, men får inget svar. 


Vad gör du?



Free online poll
Jag vet faktiskt inte vad jag skulle gjort. Det är väldigt lockande att ta lindorna, hoppas att ingen ser och sedan bara lägga tillbaka dom och låtsas som inget. Samtidigt så vet jag att jag aldrig skulle haft samvete till det. Att ta en utskällning från Berit är det ju inte värt, så jag hade nog fått stå mitt kast och visat hästen utan lindor.




Kommentarer
Postat av: Anna S

Jag hade visat utan vita lindor. Det ser ju snyggt ut ändå ju! :D

2011-11-01 @ 16:17:46
URL: http://missbelinda.blogg.se/
Postat av: Julia

Utan vita Lindor såklart! Dessa inläggen är roliga.

2011-11-01 @ 19:01:28
URL: http://ohjuliet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback