Hoppträningen igår

Som jag berättade igår kunde inte Daniel komma på torsdag så träningen blev framflyttad till igår i stället. Vi började med att hoppa fram på långsidan med galoppbommar och ett litet hinder. Syftet var att hitta rytmen och komma med lika jämna språng. Jag tror alla fortfarande har lite problem att ställa om från att ha tränat ute på stora banan till att komma in till lilla ridhuset. Artie kändes jättefin men det viktiga är bara att jag kommer ihåg att hålla om med benen hela tiden och särskilt i kurvor och svängar.

Mycket av träningen handlade just om det, att verkligen hålla igång galoppen ända fram till hindret. I samband emd det fick vi jobba med att hålla ut vägarna ordentligt. När man har en liten yta är det viktigt att se till att utnyttja det mesta som går. Artie var i alla fall jäätefin och hoppade toppen! Jag måste bara komma ihåg att alltid ha mer ben än hand så går han som en klocka!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback