Hoppning i ridhuset

Idag hoppade jag som sagt i ridhuset för Sofie, min bästa tränare haha! Vi hade fokus på galoppövningar, eftersom det är mest det jag behöver träna på.

Började med att rida flera olika uppvämningsövningar, väldigt tekniska, precis som jag älskar det! Alltså mycket flytta hästen hela tiden och tempoväxlingar för att kolla av hela tiden. Artie var såå fin och jobbade på riktigt bra, fina killen!

Dessa övningar jobbade vi med i kanske en timme, med flera pauser såklart. Hoppade bara de här hindrena på låg höjd från 50-80 cm. Jobbade alltså verkligen igenom Artie ordentligt, så att han blev helt lösgjord och lyhörd och verkligen var under sig.

På slutet hoppade jag en bana på 120-130 som gick lika grymt! Han var så fin och hoppade super. Eftersom vi jobbade på länge med de grundgörande övningarna blev banan lika enkel, så det var riktigt kul!

Film från sista rundan




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback