Freddi svarar

Hur gammal är du?
- Jag är 17 år gammal, född år 1994. Fyller 18 i mars nästa år. Vill bara påminna er igen att våra bilder i menyn är klickbara presentationer, där står det mer info om oss om ni vill veta! Tror att jag ska fixa så att det står i menyn att ni kan klicka på bilderna, inte jättelätt att veta kanske :)

Vad rider du i för sadlar?
- Haha, bra fråga! Nejmen det blir en del olika eftersom det är en del hästar jag rider just nu. 

Den sadel jag rider i allra mest är den jag rider dressyr på både Vendela och Qarlos i. Den är utprovad åt Vendela förra året och passar henne jättebra. Qarlos får ha den så länge, då den ligger helt okej på honom också. 

Den sadeln är en Crown Roella i kalvskinn




Bingo rider jag i två olika sadlar, den ena passar honom och den andra mig kan man säga. Den jag tävlar honom i är min älsklingssadel! Det är en Prestige Lucky Dressage, hade en sån till Vendela ett tag, men den passade inte henne alls, tyvärr. Den är som anpassad till oss ponnydressyrryttare som nästan alltid rider med lite för korta läder eftersom vi blir så långa på ponnyerna. Här får vi bra stöd och plats ändå! 

Prestige Lucky Dressage


Sadeln som passar Bingo bra är en Jensen Gladiateur. Den får honom att komma upp mer med ryggen och arbeta i en bättre galopp. Jag har dock svårt att få plats i den, knäna hamnar utanför och kommer inte åt så bra med sporren heller, så det blir inte optimalt. Men händer att jag rider honom i denna också, tävlat i den några gånger. 

Jensen Gladiateur, buffelskinn


Sedan har Vendela en sadel som jag hade på Nico när jag var liten hoppryttare. Denna är en ponnysadel köpt år 2005. Passar henne helt okej med en "uppbyggnads-pad" som gör att sadeln inte hamnar i bakvikt! 



Sedan har Qarlos en egen, utprovad hoppsadel. Kommer inte ihåg vad det är för märke på den, men det är något jag kände till sen innan har jag för mig :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback