En vanlig dag i Isabelle Carstensens liv

06.45-09.00 Ringer alarmet
Beroende på vilken dag det är vaknar jag, på mån-, tis- och torsdagar har jag sovmogon medan på ons- och fredagar börjar jag vanlig tid 08.25.

5 min senare..
Upp ur sängen, byter om och gör mig skolredo. Äter frukost framför tvn och oftast är det någon serie som nöts ut om och om igen.

20 min före skolan börjar
Cyklar till skolan, anländer 5-10 min innan första lektionen börjar. Lagom snygg av fartfläkten från cykelturen och möter upp de flesta från min klass i något grupprum.

Fram till 15.45 (mån, tis) och 14 (ons, fre) samt 13 (tors)
Är i skolan, går tredje året av Teknikprogrammet. Softar mycket vid datorn och alldeles för mycket Facebook. Däremellan jobbar på lektionerna (hehe) och umgås med vännerna.

Därefter
Kommer hem, äter något sorts mellanmål. Oftast tillsammans med Freddi, antingen hos henne eller hos mig.

Ca 30 min senare
Byter om till ridkläder och cyklar ut till stallet med Freddi

Mockar
Som Freddi skrev i sitt inlägg mockar vi nästan alltid först, gör hö och mat åt hästarna. Vi har boxarna mitt emot varandra vilket gör att det oftast tar 5-10 min längre att mocka, just för att vi pratar så mycket ;)

Rider
Jaa, det säger ju sig självt.

18.30-20.00
Cyklar hemåt tillsammans med Freddi och brukar då vara hemma någon gång under den här tiden. Äter middag, framför tvn och någon bra serie. Tar alltid en frukt till efterrätt.

Därefter
Duchning + plugg. Beror ju på hur mycket skolgrejer jag har men efter det brukar det antingen bli sitta vid datorn eller titta på tv.

Ca 21.30-22.00
Lägger mig i sängen med datorn i knät. Bloggar, Facebook osv.

23.00
Släcker lampan och godnatt!






Kommentarer
Postat av: Julia - bloppis på bloggen!

Kul inlägg :)

2011-10-11 @ 21:18:16
URL: http://ohjuliet.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Nice to know :)

Gillar att ni slinker in med lite "vardags-inlägg" också ;)

2011-10-22 @ 13:45:18
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback