Dagens ridpass

Tyvärr blev det heelt ändrade planer mot vad vi hade tänkt. Våra planer var ju att hoppa/markarbeta i ridhuset, någon bra övning och både jag och Freddi var taggade för det. Eftersom det är teorivecka för ridskolan skulle ridhuset vara helt ledigt, men tror ni inte då att de ska använda det för att löshoppa??

Ja så var fallet, så alltså blev bara halva ridhuset ledigt vilket innebär att man inte får hoppa. Eftersom tältets nya underlag inte kommit än kunde vi inte hoppa där och utomhus var inget alternativ när det spöregnade! Vi fick ladda om och ta ett dressyrpass istället. Dock var det väldigt många på Trolldals anläggning som tänkte likadant, så vi fick den lilla halvan med många andra.

Måste säga att det gick helt okej ändå, men jag måste erkänna att man är väldigt bortskämd efter sommaren. Man är liksom van att ha hela stora utebanan att breda ut sig på, och kunna ta hur mycket plats som helst. Det är en väldigt stor omställning att behöva se upp så mycket hela tiden, men antar att det bara är att vänja sig. Det är ju så det är hela vintern, så det gäller ju bara att acceptera.

Tillbaka till ridpasset så var Artie rätt fin faktiskt, det var nog jag som var lite okoncentrerad. Som sagt var jag tvungen att hålla så mycket koll på de andra, än mig själv och Artie. Men försökte jobba vidare så gott det gick, och på slutet lossnade det faktiskt och han blev superfin. Så det kändes ändå bra att avsluta passet på ett bra sätt i alla fall :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback