Bloggar jag läser

Jag läser faktiskt väldigt, väldigt många bloggar dagligen. Både hästbloggar och ohästrelaterade bloggar som jag följer! Kan börja med att visa mina topsites på datorn som visar de bloggar jag kollar först och främst.



Kenzas, Egoinas, Victoria Törnegren, haha vår egen hamnade väldigt högt upp den med ;), Derssyrmupparna, Kristina Warg, Rosanna Zimdahl och Vickan i min klass.

Sedan har jag en del flikar på datorn som jag också kollar, har delat upp dem i kategorierna Hästbloggar, Mode och Bloggar, men tänkte att det kanske räcker med att visa hästbloggarna jag läser.



De tre första är samma som top sites, och resten ser ni ju själva vad de heter. Vad som krävs för att jag ska följa en blogg är att den ska vara seriös, inte en massa slang och överdrivet mycket smileysar. Självklart kan man få flika in någon här och där, men det värsta jag vet är (som Freddi redan skrivit en gång tidigare) xD-smileysar och stavningar som mää, dää, oooo. haha.

Sedan tycker jag det är viktigt med fina bilder, som helst ska relatera till inlägget. Jag tycker inte alltid det behöver vara nya och fräscha bilder, men inte allt för gamla och redan använda hundra gånger förut.

Självklart spelar det sedan in hur bloggarens personlighet är. Jag gillar ödmjuka personer som kan ta både fram- och motgång på ett bra sätt, och vara en bra förebild för sina läsare. Alla de bloggar jag läser uppfyller inte dessa krav, så det finns ju undantag! Men kan säga att det viktigaste är att den ska vara intressant och helst inte som alla andra, utan sticka ut lite.

Måste dessutom påpeka att jag läser säkert ett 10-tal fler hästbloggar än de jag skrivit upp här men dessa är de jag har "sparade" på datorn. Läser de flesta av våra läsares (de som kommenterar) bloggar och sedan alla bekantas :D



Kommentarer
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Brukar du ofta titta på aftonbladet? ;)



Alltså, det är typ pinsamt men det är en av de första sidorna jag tar upp efter att jag öppnat internet :p

Haha, det känns så töntigt men tycker faktiskt det är kul att veta hur allt rullar på runt om i världen ;D

2011-10-30 @ 21:33:22
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback