Vill ha nytt!

Jag har så himla mycket jag vill ha just nu! Dels skol-/vardagssaker som nya jeans, höstskor med klack, en vinterjacka och annat, men också en massa hästprylar!

Känns som att det alltid är på hösten som jag vill ha en massa nytt. När det närmar sig vinter och ständig ridning inomhus i ridhuset eller ute i kylan. Jag vet inte riktigt varför det alltid är så, men det blir fler träningstillfällen. Är väl lite samma sak som att jag varje vår tänker över mina tävlingskläder och alltid vill ha en massa nya prylar! Haha, I-lands problem.

Jag vill ha ett reflexridtäcke åt Qarlos, så att han syns mer när vi är ute. Vendela tycker det är läskigt med bara ett vanligt ridtäcke, så har inte ens försökt klä in hennes bakdel med reflex faktiskt. Men Qarlos är inte rädd för täcken, så med honom så tror jag att det går bra. 

Detta kommer från Hööks


Qarlos är ju en väldigt liten häst, jag tror faktiskt att han bara är 158 eller något sånt. Han är mindre än Dino (hästen jag re hos Janni) och Dino är mätt till 160! Qarlos kan alltså utan problem ha storlek 135 på täcken och alltså behövs det inte så mycket nytt till honom. Elisabeth hade även täcken åt honom som hon skulle komma med. I täckesväg behövs alltså inget till någon häst, Vendela har i två eller tre uppsättningar..!

Måste även köpa en vinterjacka att ha i stallet, det blir ju så himla kallt att rida ute annars! Min med fleecefoder har gått sönder i dragkedjan, så detta är något jag verkligen måste köpa. Även skönt att kunna ha jackan inomhus i stallet, så att man smidigt bara kan ta av sig den sen och ha en lagom tjock tröja under att ha i ridhuset. Känner helt enkelt att det skulle vara skönt med en tjock jacka detta år! 

Denna kommer också från Hööks, dom har 20% på alla jackor tom 13 november - jag borde alltså passa på!


Sen så skulle jag vilja ha en snygg ridväst, fast det skulle faktiskt kunna vänta till i vår, nu är det lite sent faktiskt. Om man inte har den i ridhuset när det är riktigt kallt, det hade jag ju förra året. Har redan en grå och en röd väst, så att köpa en till är ju ärligt rätt onödigt, men jag gillade verkligen denna modell.

Från Hööks


Vill också ha ett par till ridbyxor i stretch, ett par svarta. I så fall så har jag ett par beiga, ett par mörkblåa och ett par svarta (+ ett par ljusare blåa Pikeur) och det känner jag att jag klarar mig bra på. Men ett par svarta ridbyxor som sitter riktigt snyggt är det alltså som saknas i byx-garderoben just nu, sen är den komplett!

Hööks har verkligen uppdaterat med riktigt snygga ridkläder tycker jag, rikigt roligt eftersom det inte är så dyrt heller! Jag har inte råd att lägga ut 3000 på en Kingsland-jacka and that's it. Jag vill ju ha snygga grejer i skolan också, och då är det ofta mina stallkläder som får stå tillbaka helt enkelt. Man kan verkligen inte få allt, så är det bara. 

2009 (på bilden provar jag Vendela andra gången) så hade jag en snygg, svart, skön outfit!


Har ni också en massa inköp ni vill göra inför vintern?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback