Måndag

Idag är jag hemma från skolan med mina hemska ögoneksem som jag lyckats skaffa mig. Vet inte riktigt hur, men jag ser förjävlig ut. Svider och kliar dock inte lika mycket som igår, Issas snälla mamma har lånat ut lite bra salva till mig så att det har blivit lite bättre. Tänkte att jag skulle skippa att sminka över det iaf en dag, men imorgon blir det skola igen. En extra lovdag gör mig bara gott just nu känner jag, snarare slutkörd än utvilad efter mitt roliga lov! :D

Har passat på att få klart skolarbetet jag skulle gjort på lovet. Legat uppe i tre flikar varje gång jag använt datorn, men jag har inte pallat, haha. Typiskt mig, självdiciplinen är väl lite halvdan. Fast den existerar ju, nu är det skrivet och klart. Slutade på ca 5,5 A4 (ja, jag är stolt). Så nu ska jag läsa ut en liten bok, så att jag sen kan åka till stallet och hästarna med gott samvete idag och inte behöva känna att jag måste skynda mig hem för att göra ditten och datten. 

Det är den jobbigaste känslan som finns tycker jag, när man har en massa plugg att åka hem till, som ligger och trycker i bakhuvet hela tiden. Det är så svårt att ge allt i ridningen då. Brukar lyckas om jag har tävling i helgen, då gör jag upp ett schema och ser till att jag kommer in i ridhuset om jag bestämt att rida där tex. Kan ibland innebära att jag får ta med ridkläderna till skolan och cykla direkt. 

Busy woman ;) börjar förresten ana att mamma slängt dessa ridbyxor utan min tillåtelse, hittar dom ingenstans. Dom var visserligen slitna och fula och satt fult dessutom, men grymt sköna. Hmm..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback