Kolik eller kvarka 6

Bakgrund: Du har varit i stallet hela dagen, du är trött och skitig efter att ha tagit in hästar och haft dig. Det enda som ligger och gnager i bakhuvudet är att du vill spara ihop pengar, eftersom du vill köpa en ny tävlingskavaj. 

Problem: Vips - så ringer det från ditt extra-jobb på ett cafe! Dom behöver någon som rycker in på en gång, med detsamma! Detta innebär att du måste gå igenom cafeet först, i dina stinkande, smutsiga hästkläder medan alla stirrar på dig. Sedan kan du givetvis byta om, men inte duscha. Du måste ju dessutom ställa dig bakom disken sedan och ta emot folks beställningar. Fast du vill ju hemskt gärna ha pengar till kavajen.. 


Hur gör du?


Free polls

Jag tackar faktiskt nej till detta jobb. Jag går inte ens in på Ica i ridkläder (om det inte är absolut emergency!). Jag vet inte varför, Katrineholm är litet, och dessutom så har jag för tillfället en ridbild som profilbild på fb. "Alla" vet att jag håller på med hästar. Men ändå så tar det emot, det känns som att man verkligen stinker stall när man hamnar bland andra, och hur kul är det att känna sig som en stinkbomb bland folk?





Kommentarer
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Jag hade tackat ja :)

Jag hade bytt om i alla fall ;)



Jag skulle ju verkligen behöva pengarna, och sen så går jag nästan alltid in i affärerna i hästkläder då vi oftast kommer därifrån för att handla.

Så ja, 75% av den tiden jag kommer till affären är i hästkläder, resten är vardagskläder. Haha :p

Fast Sävsjö är också väldigt litet ;)

2011-11-21 @ 17:14:46
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Jorunn

Jag hade absolut tackat ja! Jag har inte så mycket emot att visa mig i hästkläder, dock undviker jag det gärna om det bara går.

2011-11-21 @ 18:09:07
URL: http://jorunnlavonius.blogg.se/
Postat av: Karro Grape

Haha jag hade definitivt tackat ja! Jag åker tunnelbana, äter på donken och köper mellis på Ica både innan och efter stallet utan problem i ridkläder! Visst kan folk stirra lite på en ibland, men jag har vant mig ;) Jag är ju även i stallet innan skolan vissa dagar, och eftersom vi inte har dusch i stallet och jag inte hinner hem emellan så har mina vänner vant sig vid att jag endast "turk-duschar" innan jag kommer till skolan.. Hehe.. Fats då bråkar jag ju inte rida mig svettig direkt :)

2011-11-21 @ 19:58:11
URL: http://karrodandy.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag skulle nog faktiskt också tackat nej! Jag kan inte heller gå till Ica i stallkläder, det fungerar inte! Det går ibland på ett litet Ica nära mitt stall där det bara bor bänder men aldrig i hela mitt liv någon annanstans! ;)

2011-11-27 @ 11:36:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback