Jullängtan

Jag börjar verkligen längta till julen nu. Det är så himla mysigt, enligt den mysigaste tiden på året. Nu när det ändå börjar bli kallt tycker jag allt det kan komma lite snö. Visst för att det är jobbigt om det blir för mycket, men när det ändå ska bli hårt och fruset i marken är det bättre med snö tycker jag.

Skulle gärna skippa de där 20-minus-dagarna, men däremot gillar jag när det är runt 5 minus och man kan rida ut på dagen när det fortfarande är ljust. Då brukar ju dessutom underlaget vara bra i skogen så man kan galopperna mycket! 

Längtar ni också efter snön nu? Eller skulle ni heller vilja ha en snöfri vinter?









Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag ÄLSKAR snö, allra helst ska det vara pudersnö för det blir det bästa ridunderlaget! Bor i Norrbotten så jag får ju rätt gott om den också, men vissa vintrar blir det kramsnö som bara bygger styltor under hästarnas fötter :(

2011-11-16 @ 13:26:08
Postat av: Moa

Jag längtar till snön och julen precis som du, det är så mysigt att då! :)

2011-11-16 @ 14:04:26
URL: http://moathorngren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback