Bingos ridpass

Red ju Bingo i lördags också, innan jag hoppade Vendela. Arga-leken blev det. Jag och Bingo hade vilda diskussioner kring hur mycket man ska ta i när det är dags för jobb. Bingo hatar nämligen när man skäller på honom, det har jag upptäckt. Spöet kan han han slå mot, men rösten kommer han inte undan minsann. 

Han var lat redan från början, men jag gjorde inte så mycket mer än att hålla ihop händerna och se till att han vände med ändå. När vi sedan skulle galoppera så höll jag upp huvet på honom, blir han låg så kan han bocka när man vill ha fram honom, nu gick inte det. Så han reagerar med att inte ta skänkeln alls och det betyder ju att han måste sätta sig och galoppera väldigt långsamt istället - jobbigt. 

Inte smart av Bingo alltså ;) Vi fick ta en rejäl sammandrabbning en gång, han gjorde verkligen allt för att slingra sig. Men när vi väl kommit igenom det där så gick han såå himla bra, såklart. Det är så typiskt Bingo, han lär sig aldrig att det alltid är jag som vinner. Hur envis han är, så är jag alltid ett snäpp värre! 

Ska rida honom nu på fredag också, och sen tävla på lördag. han går alltid bättre om jag ridit honom dagen innan också, då är han lite mer övertalad dagen efter (ta i trä!!!!!!) och vi kan samarbeta mer från start. Bingo är så charmig, det är riktigt roligt att hålla på med honom. Han är verkligen en stor personlighet, på gott och ont! 

Bingo, några sinnesstämningar










Kommentarer
Postat av: Lovisa

SV: Haha kul att man kan tycka olika :P!!



Ja jag förstår det, har du tänkt leta storhäst nu snart eller hur ska du göra? :)

2011-11-15 @ 18:48:41
URL: http://lvdressyr.blogg.se/
Postat av: Anonym

hhaha :D är han också till salu?

2011-11-15 @ 21:08:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback