Arties provridning

Tänk att det har gått ett helt år sedan jag åkte ner till Göteborg för att provrida Artie. Kommer ihåg att vi skulle provrida 3-4 hästar däre nere hela helgen, men samma dag som jag skulle åka sa de på tvn att det skulle bli snöstorm till dagen efter. Pappa ville inte köra om det skulle vara snöstorm, men vi beslutade oss för att åka och kolla på en häst i alla fall eftersom det var det enda vi hann på fredagen.

Jag tog tåget ner efter skolan och mötte upp pappa som hade jobbat där under några dagar. Vet faktiskt inte det just var Artie vi åkte och kollade på av de där 3-4 hästarna jag skulle provrida. Men jag tror det var för att han lät mest passande till mig, så så fick det bli!

Jag hade inga förväntningar alls på honom, hade provridit flera hästar innan där några varit bra och andra mindre bra. Kommer ihåg att mitt första intryck av honom var hur liten, söt och gullig han var! Gillade hans modell redan från början och så var han ju så lugn och charmig i stallgången.

Ridningen efter gick också bra. Inget fantastiskt men däremot kände jag verkligen att det kunde bli något av oss tillsammans. Jag hade inte ridit på flera månader eftersom Jenny såldes rätt långt innan, så jag var rejält ringrostig. Men ändå gick det bra och Artie var så mysig. Lagom motor och väldigt lyhörd!

Har faktiskt aldrig lagt ut de här filmerna från provridningen förut. Vi har utvecklats så enormt under det här året, det är riktigt kul att se. Nu klippte jag bara ihop några småklipp, har såklart fler. Sedan försökte jag komma på vad för låtar jag lyssnade på för ett år sedan, men kom inte på någon bra så tog en random som jag vet jag lyssnade under förra året.













Kommentarer
Postat av: Sandra

Gud vilken skillnad de har blivit! är va visserligen fin på filmen oxå men de är grymt mycket skillnad nu tycker ja :) Ni passar verkligen tillsammans :)

2011-11-20 @ 19:37:52
URL: http://sandrabackstrom.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback