Allsvenskan

I år har jag ju varit med i både div III i våras samt div II nu under hösten. Båda divisionerna har gått otroligt bra för vår klubb, med väldigt bra rundor och placeringar. I våras vann vi första och sista omgången och kom 2a i totala. Tyvärr blev vi slagna med en poäng, det var lite surt såklart men vi hade inte de bästa förutsättningarna i andra omgången som gjorde att vi förlorade en massa poäng. Det var väldigt roligt och ett bra sätt för mig och Artie att få komma igång på tävlingsbanorna tillsammans. En lagom nivå att börja på och hitta varandra osv.

Nu till hösten har det ju gått minst lika bra som i div 3. Vi inledde första omgången med att vinna den, men precis som på våren blev det bara tre ryttare i andra omgången då de flesta av oss var hos Louise Haaga (inklusive jag själv). Men de andra som var med kämpade på bra men tyvärr blev det ingen placering där. Finalen vet kanske de flesta av er hur det gick, vi vann den och med det resultatet kunde vi ta hem hela segern för div 2!

Jag tycker personligen att det skulle vara så otroligt roligt att få starta med ett div 1 i vår. Dock har vi troligtvis inte tillräckligt med ryttare som kan gå de klasserna, eftersom det är ett ganska stort hopp från div 2. Men just eftersom det har gått så bra i de tidigare hade det varit kul att testa. ;)











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback