Måndag i nya tränset

Haha, såg allt att jag skrämt upp några av er igårkväll! Tack för fina kommentarer, det värmer alltid lika mycket att höra att ni gillar bloggen så mycket, det är ju därför vi orkar fortsätta med uppdatering och ragga upp någon att fota. 

Idag så red jag Vendela ett pass i ridhuset faktiskt, trots solsken utomhus. Det blåste ju så himla mycket, och jag somnade till 40 minuter när jag kom hem från skolan, och hade ont i huvet. Så jag kände att jag inte ville göra det svårt för mig just idag och rida ute, man får välja sina fighter helt enkelt. 

Jag fick övertala henne inne också, och jag är glad att jag inte var ute. Hon kändes sådär spänd och hög i nacken igen, och jag blev rädd att det var tränset. Men när hon sedan hoppade till för att någon kom in i ridhuset så förstod jag att hon bara var lite på tårna, hon brukar vara stabil annars faktiskt. 

Red henne på serpentiner med volter i varje båge, och tänkte på det Karin sa på senaste träningen. Jag måste låta mer av jobbet gå till Vendela istället för att fixa det själv. Bara slappna av, släppa ner axlarna och sluta stödja henne hela tiden med en skänkel här och ett tygeltag där - låta henne sköta sig själv och lita på att hon gör det också.

Löste sig idag jättebra, fick henne dit jag ville i en låg, avspänd form. La sedan fokus på galoppen, och ökade och minskade henne på volt och fyrkant. Tränade på att få henne att gå från samlad till väldigt samlad, annars brukar hon ju få gå från mellan- till samlad galopp. Men detta är ju svårare eftersom det kräver ännu mer styrka och energi från henne. Hon bröt av några gånger, men det var bara att fatta ny. 

På ett sätt var det ju bra att hon bröt av, då vet jag ju att jag pressade på henne och inte bara red i bekvämläget hela tiden. Krävde ju en rund form också, eftersom hon inte gick igår och jag ville ha massa rygg upp så ville jag inte chansa på att plocka upp henne en massa i formen. Hon tyckte det var asjobbigt! Ska fortsätta jobba med detta.

Likaså den förvända som jag gjorde sedan, jäklars vad fin hon kändes. Rund och fin, märks att hon börjar bli starkare och slipper stressa upp sig så mycket över den, utan kan känna att hon orkar. Stöd och massa ridning av mig krävs ju, till skillnad från uppvärmingen. Här får jag verkligen inte lämna henne i sticket.

Jättenöjd med dagens pass, hon var så mycket finare när jag slutade än när jag började, och jag känner att vi båda fick ut väldigt mycket av detta pass. Underbart när jag kan känna att jag också tar ansvar för vår utveckling och inte bara överlåter den till Karin på träningarna!

Här kommer lite bilder på min prinsessa i sitt nya träns! Jag älskar det! Alltså ett Gold Medal Artemis, finns på Hööks



Ska göra något åt nosgrimman, den är lite lång. Tills vidare får det bli nödlösning..! :)








Kommentarer
Postat av: Jessica

Gud så fint, hon passade verkligen i det!:D

Och nu vart jag ännu mer sugen på att köpa det...

2011-05-23 @ 19:53:47
URL: http://dalaryttarna.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Gud vad hon passade fint i det :D

Nu ser hon veeerkligen ut som en liten dressyr prinsessa :D



hade dött förresten om ni hade lagt ner bloggen nu.. den är ju så bra!! Jag läser den varje dag!

2011-05-23 @ 20:44:03
URL: http://lvdressyr.blogg.se/
Postat av: mikaela

Vad fin hon blev i det :)

Hennes huvus ser anorlunda ut, på ett ra sätt. Kan i nte riktigt sätta fingret på vad men iaf så passade hon super bra i det ;)

2011-05-23 @ 20:47:51
Postat av: Elise Vognild

gu så fin hon blev i det! :D annorlunda att se henne i det tränset, men så GRYMT fin! :D har faktiskt funderat på att köpa ett sådant träns.... ;)

2011-05-23 @ 21:33:12
URL: http://eliisevogniild.blogg.se.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Åh, så snyggt det var. Det passade ju henne så som du och hon passar ihop - som handen i handsken! :D

2011-05-23 @ 21:38:29
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Katrine

vad fin hon blev i tränset, har ett likadant, älskar det! Och kul at hon gick så bra idag! :D



Sv: Jag hade tänkt att åka till gripen, hade planerat en massa undertbart med Elin (som har rozzo du vet) tills jag insåg att jag kommer hem från resa på lördagen samma helg dom gripen är :( Blev riktigt besviken. Meeting verkar ju så himla härligt!

2011-05-23 @ 22:00:16
URL: http://ponnyprinzarna.blogg.se/
Postat av: Julia

Sötnosen! Den lilla mulen <3 Jag får ju ha cob just på nosgrimman till M för hon har så nätt huvud. Annars är det full :)

2011-05-23 @ 22:22:07
URL: http://ohjuliet.blogg.se/
Postat av: Fanny

Gud vad fint det var på henne! :D Personligen tycker jag hon fick ett mycket mer femininare och mjukare uttryck och utstrålning. Mycket bra initiativ av vadhonnuheter som köpte det! xD

2011-05-23 @ 22:30:42
URL: http://gax.blogg.se/
Postat av: Moa

Din fina ponny blir ännu finare i det här tränset :D

2011-05-24 @ 13:45:22
URL: http://monteryttarna.blogg.se/
Postat av: alice

nosgrimman sitter för långt ner gumman, upp med den 2-3 hål. hon saknar sitt hjärt pannpand ;)

puss på dig!

2011-05-24 @ 19:35:22
URL: http://lillrunosson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback