Träning för Daniel 30/5

Idag var det ett riktigt hårdpass, både för mig och Artie. Vi red fram på en liten serie/studs med tre små hinder. Här var han otroligt fin, lyssande super och gjorde verkligen vad jag bad honom om. Eller snarare var det så att jag red rätt och då gör alltid Artie rätt. Vilket fall kändes det som om jag fick stor nytta av de senaste dressyrträningarna för Karin. Han blir så himla mycket mer reglerbar när han arbetar korrekt. 

Sen hoppade vi ett räcke med en bom två galoppsprång framför. Tog ett litet tag innan jag fick fatt på hur jag skulle rida, med efter det gick det jättebra! Jag måste se till att få en bra galopp, men när jag väl har det ska jag sitta helt stilla och vänta. Jag vill gärna störa Artie och ha 100 % kontroll på allt hela tiden! Måste träna bort det och låta hästen sköta lite av jobbet.

På slutet skulle vi komma en bana på 8 hinder, men gud så jobbigt det var. Dels var det väldigt varmt men också kändes banan rätt svår. Även här vill jag ha alldeles för mycket kontroll och tar på mig allt jobb. Jag ska släppa det där bekvämläget där jag hela tiden hittar avstånden och Artie halvjobbar. När det blir högre måste jag få igång galoppen och sen bara sitta och vänta, så hoppar Artie super! På slutet fick vi till några riktigt härliga språng! :D

Jag kan inte påstå att det var en av mina bästa träningar, men däremot var den väldigt givande! Ska träna massor på det Daniel sa nu till nästa gång. Är kul när man vet vad man ska jobba på och se hur det utvecklas!

Pappa fotade träningen, haha men vissa bidler är väl snyggare än andra ;)










Fler bilder kommer ikväll! :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback