Stora utebanan + bilder

Red ett pass på stora utebanan idag som gick riktigt bra. Artie kändes fin redan från början och det höll i sig ända till slutet. Jag började med att rida fram på böjda spår och hade honom låg i formen. Ställde en del utåt och flyttade lite för skänkeln.

Efter att ha ridit fram i alla gångarter jobbade jag på det jag fått träna på för Karin. Det kändes som om att han börjar få kläm på vad jag vill nu, i alla fall mer än tidigare. På slutet tog jag två språng på ett litet hinder, ett i varje varv. Superfina språng båda två, är sån himla skillnad när han verkligen är på bakbenen.

Pappa kom dessutom efter ungefär halva ridpasset och fotade lite:













Resten av bilderna kommer ikväll! :D



Kommentarer
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Åh, så sjukt bra det ser ut :D



Rider du alltid dina ridpass utan stigbyglar? Du har ju inte alltid förtterna i stigbyglarna ;)

2011-05-29 @ 21:46:14
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Julia

Nämen Isabelle! Hans galopp har utvecklats enormt mycket. Bra jobbat! :) :)

2011-05-29 @ 23:35:03
URL: http://ohjuliet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback