Söndagsmys

Hejsan gott folk! 

Tillbaka från min minisemester, har hunnit träffa Issa på kvällskvisten också, himla mysigt. Vi har det så trevligt i vår duo!

Var även ute och tog hand om Vendela vid 19, hon tyckte allt att jag var lite väl sen och gnäggade välkomnande när hon hörde min röst komma runt hörnet. Det tyckte jag var väldigt gulligt, lite som i en hästbok sådär. Hon är ju ett typiskt sto annars, lite reserverad och inte så "gullegrisig" och gosig av sig. Men idag verkade hon vara glad att se mig, det värmer ju i ryttarhjärtat!



Hon fick en vilodag idag, dels för jag inte hade tid och dels för att hon ska gå lite hårdare nu måndag-onsdag och sedan tävla nu på torsdag. Så då passade det ju himla bra idag för båda två. 

Igår så gick hon alltså riktigt bra, gjorde lite skänkelviningar som inte blev så pjåkiga. Hon har verkligen skärpt upp sig för den sidförande skänkeln och flyttar fint. Gjorde även lite galoppserpentiner och kände att jag fick igen att jag jobbat så mycket med den förvända på volt dom senaste två veckorna. Hon svarade kanon och jag var så nöjd så. 

Ren lycka att någon tappat en femma i ridhuset också! Gissa vem som hoppade av och tog upp den..? Haha, jag är lite konstig ibland :D




Kommentarer
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Svar. Haha, nae, det kan ju vara som ett minne av henne ;)



Fast går det att ändra så det står Art Director K (eller heter han med ett K? :o) istället? :)

2011-05-29 @ 23:28:15
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Haha, men jag skulle också hoppat av och tagit femman xD

Man kan ju köpa godis eller något då, jag sparar ju till en häst så den femman hade nog åkt dit ;)

2011-05-29 @ 23:33:57
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback