Nackdelen med dressyr

Kollade just startlistorna inför Dyltabruk-tävlingen som jag sk tävla med Vendela på torsdag. Hamnade mitt i en div 1 final givetvis, så det är en massa starter i LA:P1. Klassen har 36 startande och vi fick startnummer 4!! Startar 12:13 och sista start är 16:47.

Nästan så att jag i ren ilska funderar på att stryka mig. Nej men ärligt, dom kunde fakiskt satt mig i slutet eftersom jag inte ens har några lagkompisar att kolla på eller något alls. Såg inte en kotte jag känner på startlistorna heller, och dom två superfina ponnyerna som vann senast startar givetvis allra sist. Alla lagryttare går ut i andra halvan av startfältet, och jag förstår inte varför.

Nu ska jag rycka upp mig! Det är ju kul att tävla, dags att tagga till! Coolt att jag och Vendela ens kan starta medelsvår utan att göra bort oss, nej nu ska jag sluta vara tjurig. Jag kom ju iallafall med överhuvudtaget, vilket inte är alla förunnat.




Kommentarer
Postat av: Ebba

Himla gullig bild på er! :')

2011-05-30 @ 20:28:50
URL: http://dressyrvshoppning.blogg.se/
Postat av: Sofia

Sv: Måste vara himla kul att få chancen att rida och tävla en hingst!:) Kände igen stuterinamnet från Hagens stuteris hemsida.



Ridklasserna låter spännade, jag hade tänkt rida en sån först. Jag skulle vilja åka och kolla på tävlingen alla dagar men var tvungen att jobba både fre-lör, surt! Vi kanske ses nåt!

Jag har sån otur med mina connemaror. Hon som jag har nu är inte klar för tävling och för två år sen när det var i norrköping senast så åkte jag och hämtade en connemara samma dag som det var.

2011-05-30 @ 21:52:27
URL: http://memylifemyhorse.blogg.se/
Postat av: Sofia

Sv: Måste vara himla kul att få chansen att rida och tävla en hingst!:) Kände igen stuterinamnet från Hagens stuteris hemsida.



Ridklasserna låter spännade, jag hade tänkt rida en sån först. Jag skulle vilja åka och kolla på tävlingen alla dagar men var tvungen att jobba både fre-lör, surt! Vi kanske ses nåt!

Jag har sån otur med mina connemaror. Hon som jag har nu är inte klar för tävling och för två år sen när det var i norrköping senast så åkte jag och hämtade en connemara samma dag som det var.

2011-05-30 @ 21:55:23
URL: http://memylifemyhorse.blogg.se/
Postat av: madde

Jo det e trist med långa väntetider men 4 h är ju inte såå farligt på en dressyrtävling ;) Har ju själv arrangerat endeltävlingar och man sitter inte och placerar ut ryttarna utan man får "färdiga" listor när man tankar hem alla anmälningar via TDB/ gamla equipe på så sätt slipper man massa jobba så de har ingen somhelst baktanke bakom den långa tiden mellan ;)

Postat av: Klara Dahlstedt

När jag tävlar dressyr är första tanken alltid "åh, bara trettio starter" innan jag kommer på att det är dressyr vi pratar om.. x)



Sv; Tack :D Nää.. jag måste öva på det mentala. Det är så olika från gång till gång! :/

2011-05-31 @ 10:53:02
URL: http://klaradahlstedt.blogg.se/
Postat av: Julia

Du kom med! Tänk positivt. Kram <3

2011-05-31 @ 17:55:46
URL: http://ohjuliet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback