Lördag - tävlingsdag!

Godermorgon!

Jag skulle gått upp för en halvtimme sedan, men jag är inte den snabbaste, speciellt inte på mornarna. Idag så ska jag ju tävla med Bingo med laget i Smedstorp, och det ska bli riktigt roligt!

Han gick supertoppen på träningen igår, vi satte lite press på honom framförallt i galopp. Minskade volten lite och fick honom att sätta sig mer och samla ihop sin galopp lite grann. Karin tyckte nämligen att han så snabbt var "klar" i skritt och trav, så därför fick galoppen mer fokus. Jag har ju också tyckt att han känns fin på senaste, så det var skönt att ha Karins kvitto på det. 

Och nu när jag varit så nöjd med honom så är det helt enkelt dags att höja ribban för att komma vidare. Både jag och Bingo fick jobba hårt igår, men det gick så bra och jag har ännu mer kläm på hur jag ska rida. Bingo trivs bra i Vendelas sadel också, vilket antagligen bidrog till att det blev lyckat.



Anledningen till att jag ska upp nu är att jag har tänkt hinna rida Vendela innan jag åker och tävlar. Hon fick också press på sig igår, och blev riktigt fin hon också. Vi blev dock väldigt frustrerade båda två när det kom till högerslutorna. Vi hamnade på en volt i skritt där jag fick jobba stenhårt för att ens få in bakdelen på henne. Tog lång tid och det blev lite konfliktläge när Vendela blev spänd och vägrade gå eller rent av försökte börja trava med huvet i vädret för att slippa.

Men hon har verkligen utvecklats mentalt, för trots all spänning så lugnade hon sig när hon fick klapp. Förra året hade det tagit kanske 20 minuter innan hon var "normal" igen när hon väl hetsat upp sig så mycket. Så alltid något! Dessutom så funkade det att ha henne högerställd med bakdelen innanför voltspåret till slut. Där har vi verkligen jobb kvar, men jag är glad att vi löste uppgiften igår. 

Gjorde även förvänd som gick toppen och öppnor som också funkade väldigt bra, til och med till vänster. Jag lärde mig väldigt mycket om hur jag ska rida, så jag tycker det var en jättebra träning igår! Antagligen så har hon lite träningsvärk idag, så det är därför jag vill hinna rida henne. När hon nu är så duktig och alltid ställer upp så får ju jag ge något tillbaka!





Kommentarer
Postat av: Klara Dahlstedt

Tävla? ÄG!! Okej? :D

2011-05-21 @ 13:39:57
URL: http://klaradahlstedt.blogg.se/
Postat av: Ebba

Lycka till! :D

2011-05-21 @ 16:58:05
URL: http://dressyrvshoppning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback