Kür

Hohoho, ska kolla upp reglerna lite mer nogrannt, men det är så himla svårt att hitta regler kring kval tycker jag. Men jag har dragit lite egna slutsatser, och dom är följande; man behöver två ritter över 62% i LA:P1 för att kvala till nationella elitklasser. Det har vi, och dessa klasser vi kvalat är FEI-klasserna. 

Dessa klasser är tre program (inledande, lagtävlan och mästerskap) + FEIs ponnykur. Alltså borde jag och Vendela vara kvalade till kuren också!? Har frågat bättre vetande (duktig tjej detta förövrigt) för att se om det stämmer. Gör det det så är det ju grymt! Då ska jag lätt se till att försöka rida en kur innan jag passerar bäst före-datumet som ponnyryttare!

Dock så skulle jag kunna tänka mig att man måste kvala ytterligare i FEI-programmen innan man får starta kuren, det är iallafall så det känns. Men jag hittar verkligen inget alls om några särskilda regler för att det skulle finnas kvalgräns för att få rida kuren. Skulle verkligen finnas tydligare anvisningar ang. kval på förbundets hemsida!





Kommentarer
Postat av: Klara Dahlstedt

Låter ju hur kul som helst! Men visst tar man hjälp av någon att göra programmet..? Känns hur svårt som helst och det skulle kunna bli väldigt fail. x)

2011-05-18 @ 17:15:24
URL: http://klaradahlstedt.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Svar. Visst är den! :D



Exakt, efter alla motgångar kommer det framgångar ju :D

Jag hoppas, tror och vet att det kommer gå super på din nästa dressyrtävling :D Håller tummarna! :)



2011-05-18 @ 17:46:16
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Matilda

så häftigt om ni kunde starta i küren! Det låter ju hur proffsigt som helst bara att säga det :)



Sv; tack, när han bygger lite mer muskler så kommer han bli jättefin :D

2011-05-18 @ 17:59:13
URL: http://qtiilda.blogg.se/
Postat av: Anonym

det är väl oftast så att küren bara rids under speciella tillfällen, typ Globen och så. Alltså inte bara en vanlig nationell tävling. Då är det ju oftast kval för att i huvudtaget få starta den "cupen", eller vad man nu ska kalla det.

Du behöver alltså inte kvala speciellt till küren, däremot kan du ändå behöva kvaltävla mot andra, och tex de 10 bästa går vidare till küren, oavsett procent! :)

2011-05-18 @ 18:51:42
Postat av: Erika

Tack så mycket! Är du kvalad till nationellt får du rida kür då det är som en FEI klass. Men det finns ju inte så många om man inte räknar med Globen och Falsterbo.

Men det är verkligen superroligt!

2011-05-18 @ 19:24:10
URL: http://erikastraning.blogg.se/
Postat av: Johanna

Stockholm International Horse Show Ponny Kür 2011 är för ryttare upp till 16 år nuförtiden så det gäller att skynda sig...

2011-05-18 @ 20:41:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback