Fin häst

Efter lite om och men hamnade jag på lilla utebanan idag. Det hade tidigare regnat lite grann och banan var nysladdad, så underlaget var perfekt. Började mest med att jogga honom med en del tempoväxlingar som jag brukar göra. Han hade väldigt mycket överskottsenergi och gick inte riktigt fram till handen. Dock var det inte något jag störde mig på eftersom jag visste vad det berodde på, då han bara skrittades igår. Han hade mycket glädje och busade en del i galoppen också, söta häst! Lät honom busa av sig lite innan jag började jobba honom ordentligt.

Red då en övning med skänkelvikning i trav, övergångar mellan alla gångarter samt tempoväxlingar. Och guud vad fin han blev! Energin användes till något positivt och han jobbade på super. Vid såna här ridpass vill man bara rida och rida och aldrig sluta, haha! Men trots det behärskade jag mig faktiskt och red bara i 40 min. Har ju dressyrträning i morgon, så kände att han inte behövde jobba järnet idag.





Kommentarer
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Kul att det blev bra till slut:]



Lycka till på dressyren imon! ^^

2011-05-02 @ 21:22:11
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback