Uteritt 17/3

Red mycket riktigt ut på Vendela idag, tog goughen också och det var riktigt mysigt. Vendela höll sig lugn och fin, tror att hon tyckte att det var roligt att komma ut lite hon också! Lät henne sträcka ut lite i galoppen en längre sträcka, det var ett tag sen hon fick göra det. Det tyckte hon om, och jag är nöjd med att hon kunde trava avspänt efteråt och sedan skrittade hon hela vägen hem idag också, inget taktande och fjantande. 

Kort sagt väldigt nöjd med dagens ridtur! Brukar inte rida ut två dagar innan tävling annars, men jag tror dett var vad vi behövde. Men man vet ju aldrig, fast gjort är gjort och jag gjorde det jag tror blir bäst! :) Bara att köra och se!

hahaha, SNYGGT att jag glömde schabraket hemma så vi fick vara utan.. ;)


Goughe är ju inte så vanligt, men här ser ni lite hur den ser ut iallafall. Får hästen att söka sig framåt-nedåt. Här passar Vendela såklart på att stå och streta och se riktigt lidande ut, så att ni kan se hur elak matte hon har som gör såhär mot henne. Men den funkar kanon ute, då sitter den inte alls för hårt, utan hon kan utan problem skritta på lång tygel och sådär :)


Kram


Kommentarer
Postat av: Klara Dahlstedt

Sv; Jaa, absolut! Det sitter nog mycket i våra huvuden också.. tro att hon kommer gå bättre av en uteritt, så gör hon också det. :) Ibland om jag inbillar mig att Edvin skulle vara trött, så mesar jag lite och förväntar mig att han ska gå lite sämre. Och då gör han såklart det eftersom jag rider annorlunda. Detsamma gäller åt andra hållet :D

2011-03-17 @ 21:00:48
URL: http://klaradahlstedt.blogg.se/
Postat av: Emma - En allroundryttare!

SV: Fri frakt på hööks just nu tills den 27 mars om du vill passa på:P

2011-03-17 @ 21:07:44
URL: http://enallroundryttare.blogg.se/
Postat av: Matilda

har du inte schabrak i stallet? :)

2011-03-17 @ 21:12:01
URL: http://qtiilda.blogg.se/
Postat av: Dafie

Det låter som ett härligt ridpass!



Jag skulle också vilja tacka för dina fina kommentarer på min blogg :) Haha, jag blir lika glad varje gång jag loggar in och ser att Fredrika Källström har kommenterat! :D Tack i alla fall.

2011-03-17 @ 21:32:51
URL: http://dafiedencoola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback