Träningen

Dagens träning gick kanon! Red fram Vendela, och hon kändes så rund och fin. Mamma kom förbi en sväng och sprack upp i ett stort leende och kommenterade hur rund och fin Vendela såg ut. Jag kunde inte annat än hålla med, och speciellt efter att jag galopperat i lätt sits och sedan tagit tillbaka henne lite, men låtit henne behålla samma aktion och runda rygg som i den fria galoppen så blev hon jättefin!

Karin tyckte också att det såg jättebra ut, och att vi verkade ha tagit åt oss av helgens tuffa träningar. Vi fortsatte jobba med det idag - att Vendela ska få göra mer och jag mindre. Om jag bara vrider på överkroppen i en 10metersvolt så formar sig Vendela själv runt innerskänkeln. Jag måste lära mig att då behöver jag inte ta någonting alls i tyglarna! 

Gjorde detta lite på en åttvolt vid X (så som den ligger i Lag-03 för er insatta ;D), och Vendela hade så stor och rund gång hela tiden. Jobbade sedan vidare med tre-spår (lite öppna) i både trav och galopp och det gick verkligen jättebra. Karin var verkligen nöjd med oss, vilket ju är lite extra roligt eftersom jag varit dålig och inte ridit riktigt fullt ut denna vecka. 

Tog sedan upp henne i en mer samlad galopp och så red vi lite förvänd sedan, längs fyrkanten bara. Det var så himla roligt att det gått så bra, speciellt med öppnorna! Så sedan travade jag henne i lite avspänd arbetsform och tränade på att själv spänna av och låta Vendela hitta dom stora stegen och den uttrycksfulla gången. Tyckte det gick bra, och vi slutade sen. Jag blev så himla trött kände jag, hoppas verkligen att jag blir frisk helt frisk snart!

Min snälla bloggkompanjon fotade några bilder också!

















Kram


Kommentarer
Postat av: Klara Dahlstedt

Hon ser faktiskt väldigt rund ut på bilderna! :P Åh, det är så kul när man får en sån där "perfekt" känsla som håller i sig hela passet vad man än gör typ. :D Har Vendela tagit det lite lugnare i veckan när du varit sjuk? För jag har märkt det på Edvin att om han får gå hårt ett par dagar och sen tar det lugnt ett par dagar så är han jättefin sen! :)

2011-03-11 @ 20:33:45
URL: http://klaradahlstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback