Svaren från frågestunden

Favoritmärke häst (utrustning)?
Freddi:
- vet faktiskt inte. Jag har nog inget, vilket tråkigt svar på första frågan man får in, haha! Nej men jag kör lite "billigt är bäst" på mina hästprylar, så blir mycket märkeslöst. Dock har jag valt att lägga väldigt mycket på en bra sadel.

Isabelle:
- När det gäller utrustningen till hästen har jag inget speciellt märke som jag använder mig mest av. Men gillar verkligen JW's kollektion den här våren, och även Kingsland funkar alltid!

Favoritmärke ryttare (utrustning)?
Isabelle:
- Abosolut Kingsland! Fast det kanske ni redan har märkt ;)

Freddi:
- Blir nog Pikeur, för jag älskar min kavaj! Men har mest märkeslöst faktiskt, tycker om Catago också.

Vad skulle ni göra i hästväg om ni fick 10 000kr (träna/shoppa/tävla o.s.v.)?
Isabelle:
- Om pengarna var till för att spenderas på en gång skulle jag definitivt shoppa upp det mesta. Är riktigt prylgalen och kan nog äga hur många saker som helst! Eftersom mina föräldrar betalar mina träningar/tävlingar skulle jag nog inte lägga pengarna på det, men lite skulle man ju kunna bidra päronen med :D

Freddi:
Skulle shoppa tror jag, men träna extra också. Hoppträna är något jag skulle göra om jag hade dom extra pengarna, tycker det är så roligt! Mina föräldrar betalar även mina träningar och tävlingar, men skulle nog säga som Issa; lite kan jag bidra med..!


Är Vendela och Artie era första egna hästar? =)
Isabelle:
- Nej, jag har haft en d-ponny innan.

Freddi:
- Nej, har haft en C-ponny och tre D-ponnyer (+foderhästar) innan. Kan skriva ett inlägg om mina tidigare hästar någon dag! :)

Hur började ni rida?
Isabelle:
- Jag började rida genom min kompis som hade en foderponny. Jag följde med henne till stallet och testade på några gånger. Hon lärde mig alltså de första grunderna, innan jag började på ridskola.

Freddi:
- Ridning är min mammas stora passion, och första gången jag satt på en häst var jag ett halvår gammal, så på den vägen är det :)

Och hur fick ni egna hästar? Krävdes det mycket övertalning? :P
Sen måste jag faktiskt tacka er oerhört mycket för den här bloggen, den är så grym! Tack för en bästig blogg! :D (L)
Isabelle:
- Tack så hemskt mycket! ♥
När jag fick min första ponny Jenny var det egentligen tänkt att jag bara skulle ha henne som sommarponny. Jag lånade alltså henne i tre månader först, men ville inte sen lämna tillbaka henne. Ägaren ville sälja henne till mig och jag tror mina föräldrar insåg att det bästa vore att köpa henne. Men sen var inte så att jag bara "fick" henne, utan hästintresset hade ju tidigare växt fram mer och mer. Jag hade innan haft flera foder- och medryttarhästar och mina föräldrar började bli mer engagerade i sporten.

Freddi:
- TACK <3
Vi fick köpa in oss i en 24-årig D-ponny när jag var 4 år gammal. Han var ursnäll, perfekt för en liten knatte som jag att lära sig rida på! 

Hur träffades ni?
- Vi träffades genom en gemensam vän. Du kan läsa mer om det i det här inlägget :D

Har ni mycket märkes saker till hästarna/er själva?
Isabelle:
- Jag vet inte riktigt vad som räknas till mycket.. Jag har en del märkesgrejer till både mig och Artie, men även mycket som inte har något märke. Jag tycker det är kul med prylar och gillar märkesgrejer men det är inte något jag måste ha. Jag köper hellre 3 billiga schabrak i stället för ett dyrt! ;)

Freddi:
- Samma här, beror på vad som räknas som mycket. Men nej, det skulle jag inte påstå att jag har. Men visst har jag (och mina snälla föräldrar) lagt ner en del på en bra sadel, fin hjälm, riktigt bra dressyrstövlar och sådär. Men märkesgrejer är inte riktigt min grej, men hade nog varit om jag hade dom pengarna - för snyggt är det! :D

Vilken är eran / era favorit affärer att shoppa på? Till er själva och hästen
Isabelle:
- Oj den frågan är lite svår faktiskt! Vi har liksom ingen bra hästaffär i Katrineholm som man kan shoppa loss i direkt. Men oftast funkar Hööks bra för hästtäcken och bassaker. Men om jag ska välja min favoritaffär så är det Avantia Fritid som ligger i Norrköping (40 från oss). Kommer nästan aldrig tomhänt därifrån, hihi!

Freddi:
- Den som har störst rea-låda! Mohaha :D 

Vad är det bästa med ridning?
Håller med Elin - Eran blogg är bäst! :D
Isabelle:
- Åh tack, snälla du! ♥
Jag tycker att det bästa med ridning är samspelet med hästen. Finns en häst för alla där ute, som passar till just vad du vill göra. De är så allsidiga och man kan välja själv vad man vill inrikta sig på. Sedan att stallet är ett så socialt ställe är också väldigt viktigt att nämnas!

Freddi:
- Tack, vad glad jag blir <3
Väldigt svår fråga, men det bästa med ridningen tycker jag är att det inte blir så stor skillnad i ålder. Alla kan hålla på, och i sadelkammaren utbyts det erfarenheter utan att det spelar så stor roll om man är 17, 29 eller 47. Alla kan snacka häst med varandra! Ridningen gör mig också till en starkare person, och jag lär mig att ta ansvar för en annan varelse varje dag. Även träffat många av mina bästa vänner i stallet :D

Kan ni/freddi lägga upp en bild på Gustav?
Freddi:
Haha, visstvisst! Han är dock lite jobbig att få med på bild, ska alltid fåna sig och hålla på. Förstår honom lite, hans försvar är "Nää, då lägger du bara upp den på din blogg" - och det har han ju rätt i! Kan inte vara lätt att vara tillsammans med mig..

Såhär ser min snygging ut, med en fläta i luggen dock.. ;)


Ska försöka få med killen på lite fler bilder..! ;D


Godis eller chips?
Isabelle:
- Nej vad svårt! Får man dip med chipsen? haha. Okej, jag tar en fet godispåse!

Freddi:
En påse lösgodis som man plockar själv och väljer allt man vill ha! 

Vilka bloggar följer ni?
Isabelle:
- Jag följer faktiskt väldigt många bloggar. Läser nog uppåt 30-40 bloggar om dagen. Följer de flesta kändisbloggar (dock inte Kissie, Dessie osv längre!!), de stora hästbloggarna, mina vänners bloggar och sen såklart våra läsare som kommenterar! :)

Freddi:
- Har också en hel del jag läser dagligen. Kan omöjligt länka alla, men de två stora hästbloggarna (älskar team SL, grymma bloggare!) Läser också Victoria Thörnegrens blogg (sök på Google om ni vill läsa) och självklart mina kompisars. Varierar mycket vilka man verkligen följer, men två jag följt ett tag är Elinore Jonsson och Karro Grape, extra roligt eftersom man setts i verkligheten ute på tävlingar också!

Har ni någon "favorit" bland kändisbloggarna?
Isabelle:
- Gillar verkligen Kenza. Så otroligt snygg tjej som verkar ha härlig personlighet. Gillar också Victoria Thörnegren, så sjukt snygg stil hon har! 

Freddi:
- Håller med, Kenza! Annars tycker jag mycket om Linn Olsson på Team SL - bra tjej med huvud och åsikter av rätt slag!

Hur högt har isabelle och artie hoppat som högst?
Isabelle:
- Jag har hoppat bana på 120 cm, så tror det är det högsta. Kan ha hoppat något enstaka hinder som är högre :)

Vilka är era 5 favoritlåtar?
Isabelle:
- Ännu en svår fråga, haha! Finns så sjukt många bra låtar, men väljer de som alltid funkar att lyssna på, vilken dag det än är!
The man who cant be moved - The Script
Good life - OneRepublic
Yeah 3x - Chris Brown
Misery - Maroon 5
Free Fallin - John Mayer

Freddi:
- Håller med, tar också de låtar som alltid går att lyssna på. Annars så byter jag så ofta.
Bad Romance - Lady Gaga
Poker Face - Lady Gaga
Lalala - Iyaz feat Auborn
I just had sex - Akon feat Lonely Island (<-- lite pinsamt, kan hela texten också, sjunger jämt med :S)
Princess - Jay Kay

Vilken/vilka är era favorit artister? :)
Isabelle:
- Finna många duktiga juu, men The Script, OneRepublic & Bruno Mars är grymma!

Freddi:
Utan tvekan; LADY GAGA :D

Vad är Bingo för ras?
Han är en tvättäkta connemara, uppfödd på Starrhult connemarastuteri :)


Det var allt för denna gång, kul att vi fick lite frågor, och hoppas att ni är nöjda med svaren! Puss från oss <3







Kommentarer
Postat av: Yasmine

Oj vilket fint hår ni båda har! Haha :o Klippte nyss av mitt för att jag tröttnade på det, det växte ju inte och var bara superslitet. Inget jag ångrar dock, blev väldigt nöjd med det korta faktiskt :D



SV: Hähä, ja. Den tinkern fastnade jag för för att den hade så långt "hår" kommer jag ihåg. Pff ^^

2011-03-31 @ 15:50:33
URL: http://yassei.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Har jag fattat det här fel hela tiden då? :p Trodde du (Issa) bara lånade Jenny, så hon var faktiskt din egna? ;)



Haha, känner mig så dum :p



Freddi, jag kan också den där I just had sex utantill ;o

2011-03-31 @ 17:11:10
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Moa

Freddi: Vad söta du och Gustav är! :)

2011-03-31 @ 21:13:25
URL: http://monteryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback