Mys i skogen

Idag så red jag ut en lugn tur på Vendela. Joggade henne lite, men skrittade mest. Orkade inte galoppera när hon kändes så fin och avspänd, red henne på långa tyglar hela tiden. Funkar bra när jag är själv, hon blir så spänd av kontakt när man är ute. 

Men idag skötte hon sig alltså riktigt bra, skrittade hela vägen hem sedan utan att takta och försöka småtrava. Gick med långa steg och avspänd överlinje hela tiden, så det var mysigt att kunna slappna av lite.

Eftersom jag är ett klantarsel så råkade jag ramla när jg skulle ta ner min hoppsadel, som hänger högst upp. Pallen välte, och jag ramlade alltså ner och slog i knäet, skapligt hårt. Skapligt ont gjorde det också, rakt på knäskålen verkligen. Bu och blä för det, hoppas det är bättre imorgon! :)

Min fina i hagen, bilden är två veckor gammal - nu är all snö i hagen bortaa! :D


Kram


Kommentarer
Postat av: Klara Dahlstedt

Skönt att hon börjar lugna sig..? Aj, klant! :P



Sv; Braa, tack! Äger ingen haklapp ju.. ;)



Ja nu, otroligt charmig! ;)



Aj då, växt? (nya byxor och större säng) ;P Haha nej, men låter perfekt!

2011-03-24 @ 21:14:39
URL: http://klaradahlstedt.blogg.se/
Postat av: Ebba

Söt bild :)

2011-03-24 @ 21:43:29
URL: http://dressyrvshoppning.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Oj, hoppas det inte gjorde alltför ont och att det blir bättre till imorgon då det är en riktigt speciell dag! ;D

2011-03-24 @ 22:05:15
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback