Hoppning på utebanan

Som Freddi redan skrivit hoppade vi idag på stora utebanan. Vädret var inte det mysigaste, men konstigt nog märkte jag knappt av det. Jag red med lite tempoväxlingar och mycket övergångar. Artie var väldigt pigg och spänd, men övergångar fungerar jättebra att få honom både avspänd och uppmärksam. Tror han tyckte det rätt kul att bli riden utomhus, då han busade och försökte bocka några gånger. Värre blev det när vi skulle hoppa också, men koncentrerade mig på att få avspända språng och att han verkligen skulle lyssna på mig. Använde energin uppåt och red med så lite hand som möjligt.

Det var inte ett wow-pass där allt stämmer, men tycker ändå att det gick bra. Artie är så söt så man kan inte annat älska honom, trots att han busar och har sig, haha.

Biler från senaste Clear Rounden






Kommentarer
Postat av: Ewe

Jag vill oxå hoppa! :)



Sv; okej :)

2011-03-31 @ 23:15:40
URL: http://eveloni.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Så kul att det gick bra! :D



Har en fråga, när är nästa tävling för dig? ^^ (Issa)

2011-04-01 @ 14:34:33
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback