Handskar

Jag kom nyligen på att jag tycker det är mycket bättre att rida utan handskar. Jag har alltid haft för vana att använda handskar, oavsett väder. Men jag testade för några dagar sedan att rida utan och jag tyckte jag fick mycket bättre kontakt med hästen. Artie är varken stark eller framtung så jag fick inte ont i händerna. Jag äger bara "billiga" handskar från Hööks, Jacson osv och jag tycker det blir stor skillnad på att rida med dem eller utan. Jag kände själv att jag fick en mycket bättre och känsligare hand utan. Dock finns det en stor nackdel - dagen efter fick jag en blåsa som gör ont. Vet inte om de försvinner om man blir van att inte använda handskar, men som sagt är mina händer väldigt invanda med det.

Jag vet många som har handskar från Roeckl som är otroligt nöjda med dem. Det sägs att de bara är som ett extra hudlager och känns knappt. Så funderar på att testa och köpa ett par. Emellertid är de rätt dyra och ligger i en prisklass runt 300-500 kr, så tror jag får suga på den ett tag innan jag bestämmer mig.



Använder du handskar när du rider?



Free Questionnaire


Kommentarer
Postat av: Anna S

Jag tyckte precis som dig att Roeckl vantarna är väldigt dyra, och har tyckt att det inte är värt det då jag varit nöjd med mina från Equipage. Men sen så vann jag ett par roeckl vantar i en tidningstävling i vintras och fick äntligen prova på dem, och jag måste säga att dom var väldigt sköna och jag fick mycket bättre grepp. Nu har jag i och för sig bara använt dom en gång (för de är vita så jag tänkte ha dem på tävling). Men jag kände verkligen skillnad. :)

Oj, nu blev det en hel novell, men det jag försöker komma fram till är att om du får chansen så prova, du kanske har nån kompis du kan låna av så du får känna hur dom känns. Eller kolla på begagnatmarknaden, i veckan hittade jag ett par oanvända för halva priset som jag ska ha som vardagsvantar. Så ibland har man tur och hittar oanvända saker till bra pris! :)

Mvh Anna

2011-03-16 @ 22:42:30
URL: http://missbelinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback