En grym Artie!

Red ett pass i ridhuset efter att ha varit ute och blivit fotad av Maja. Artie var superfin och gick hur bra som helst! Tror nästan att det är ett av våra bästa pass hittils.

Började med lite lösgörande med skänkelvikningar och tempoväxlingar. Det är viktigt på Artie att man ser till att han verkligen går fram till handen eftersom han gärna sackar lite för mycket. Att flytta honom mycket för skänkeln brukar fungera bra.

Efter att jag ridit fram började jag rida serpentiner och göra mycket övergångar. Det är verkligen något som vi behöver träna på, då Artie kommer ur form när jag byter av/gör halt. Så idag koncetrerade jag mig på det, att använda handen så lite som möjligt och istället rida med sätet och benen. Och gud så fin han blev! Gjorde massa övergångar hela tiden i alla gångarter och Artie gick så bra! Han blev uppmärksam och jag kände verkligen hur han lyssnade hela tiden. Jag var även väldigt medveten om hur jag själv red, t.ex. hur starka/svaga hjälper jag använde. Det är något man får träna mycket när man tränar för Karin, att reflektera sin egen ridning och tänka efter hur man påverkar hästen.

Så himla kul när man får såna här ridpass där man känner att allt sitter! Jag blev bara så lycklig av att rida och ville fortsätta hur länge som helst, haha. Jag är så nöjd över både mig och min fina lilla Artie

haha charmig bild från idag ;)




Kommentarer
Postat av: Petra

SV: Tack! Eran var fin också! :)

2011-03-14 @ 21:05:35
URL: http://petrasbilder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback