Dressyrträningen!

Idag gick det jättebra att träna! Red i dressyrgruppen som jag gör varannan tisdag. Idag var det en väldigt rolig, men svår övning. Det var fyra bommar utplacerade med jämna mellanrum på en volt. Sedan skulle vi rida som "lussebullar" över dem (kolla på bilden längre ner). Var riktigt svårt i början men sedan fick jag lite mer kläm på det.

Vi red den här övningen i alla gångarter, och som ni kanske förstår var det rätt svårt i galopp. Först och främst var jag tvungen att vara noga med min sits och inverkan för att få en bra väg. Det var en rätt jobbig övning för hästarna också, så jag var tvungen att påminna Artie hela tiden att fortsätta jobba. Men jag tyckte ändå det gick rätt bra! Vi kämpade på bra båda två.

Inte bara var övningen väldigt rolig, utan den lösgör hästarna väldigt mycket också. Eftersom man rider på så pass små volter är det rätt jobbigt för hästarna, men den var väldigt nyttig!

Inte världens snyggaste skiss, men ni kanske fattar ändå ;) Alltså har man alltså vänster galopp i höger varv, och tvärtom i andra varvet.




Kommentarer
Postat av: Kirpan

Tack :) nee bara den lilla fuxen är min :)

2011-03-29 @ 20:54:43
URL: http://kirpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback