Träning nr 2 för Karin

En period nu har jag jobbat med att aktivera Artie och varit på honom väldigt mycket. Det har varit nödvändigt både för mig och honom så att vi båda blivit medvetna om att man bara inte kan "chilla runt" hela tiden. Jag har fått igång mycket snabbare reaktioner och bättre kordination (som fortfarande behöver förbättras) men har också mer kläm på hur jag ska inverka och när. Artie har behövt påminnas mycket om att fortsätta arbeta och inte börja lata sig.

Idag kan man säga att vi backade av lite grann för att kolla hur mycket Artie lärt sig och tagit in av det vi jobbat med under några veckor. Jag skulle rida så mycket som möjligt i ett så kallat "nolläge". Artie fick liksom arbeta sig själv där jag inte gjorde så mycket. Självklart var jag med ifall det behövdes, t.ex. när han behövde en liten påminnelse med skänkeln osv. Jag red honom i en låg form hela passet, men som jag tidigare nämt är det viktigt att han inte blir lång. 

Vi arbetade med en del tempoväxlingar idag, där jag stod i lätt sits för att ryggen skulle komma upp så mycket som möjligt. Sen varierade jag mellan långa och korta steg i perioder. Den här övningen var otroligt nyttig för mig i galoppen, där jag verkligen kunde hitta den galopp jag behöver i hoppningen. Jag har ju lite svårt att lägga upp tempot men samtidigt ha honom framför mig, men idag fick jag verkligen till det! 

Det var en riktigt rolig träning idag, trots att det blev väääldigt jobbigt att stå upp så mycket ;) haha nej, men Artie gick riktigt fint så jag är supernöjd!





















Jag ska bort ikväll så tidsinställer ett gäng bilder tills dess också!



Kommentarer
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

På bild nummer 7 uppifrån ser man att det är jobbigt ;D Älskar din blick :p



Måste bara berömma dig för ditt jobb med Artie, han har verkligen blivit riktigt snygg :D

Ni utvecklas ju enormt ;D Båda du och Freddi! =D

2011-06-17 @ 22:45:35
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback