Torsdagsplanering

Idag så ska jag rida dubbelt igen!
Bingo kommer att komma in för ett trimmpass inför Connemara SM på lördag. Om han känns fin så ska vi ju debutera LA1 då, men det är en parentes eftersom han inte har superkondis ännu.

Fokus ligger på LB1, där dömer en av mina absoluta favoritdomare nämligen. Även om jag ridit Vendela dom fyra gånger han dömt mig, så känns det ju ändå himla skönt att ha en massa positiva kommentarer i ryggen när man startar!

Bingos utseende brukar inte vara till nackel heller :)

Vendela ska ju träna imorgon, för Karin vid 10.45. Det ska också bli roligt, ser fram emot att rida henne idag och känna lite på henne. Hon är så himla ridbar just nu, när vi börjar få henne ännu mer självgående. Jag vågar släppa mer och mer ansvar och låter henne lösa situationer själv. Hon är ju så amibitiös att det funkar jättebra så!
Blir ju mer stimulans för henne också att få tänka och fundera lite själv, och inte bara "göra som jag säger åt henne".

Det är väldigt viktigt för mig att vara i team med hästarna, känna att vi tar ansvar för vår del och att det inte är jag som måste pressa fram allt och övertala en häst som inte vill. Men Vendela (och för det mesta Bingo också!) är en så snäll och duktig häst att hon gör det hon tror är rätt.

Det är en viktig egenslap hos en häst, så den måste jag ta tillvara på och vara riktigt rädd om!

Jag och Vendela efter vårt första möte med favoritdomaren 2010 - bättre kunde det inte bli!



P.S Jag älskar att vara tillbaka här!


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Värsta bra att ni har bytt tillbaka hit :D



SV: Tusen tack!! Du och Vendela med!!!!!! <3

Ja men det är ju super att den fungerar så bra, så även ni kan rida ut hyffsat lugnt hihi :)

2011-06-16 @ 21:17:35
URL: http://lvdressyr.blogg.se/
Postat av: Julia

Och jag älskar att ni är tillbaka ;)

2011-06-16 @ 22:34:13
URL: http://ohjuliet.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Tror inte att Vendullas utseende är till nackdel heller ;D

2011-06-17 @ 00:09:32
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

P.S. JAG ÄLSKAR ATT NI ÄR TILLBAKA!!! :D

Ni är där ni hör hemma nu :')



Alltså, jag är så jä*la glad!!:D

2011-06-17 @ 00:10:08
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback