Vendela på fältet 21 juli

Idag så red jag Vendela på fältet, hade förberett mig på en springig och ofokuserad häst. Blev därför förvånad när hon kändes fin. Började med att skritta henne i övergångar mellan ökad- och mellanskritt på korta diagonaler (som skritten i P1 ligger) och fick härligt svar framförallt framåt i ökad skritt. 

Ridpasset blev därefter lite dåligt upplagt känner jag, skäms lite för att jag inte var tydligare med hur jag red och hade mer mål med själva passet. Men det är en svaghet jag har som ryttare, tar lång tid på mig att anpassa mig. Något att jobba med helt enkelt. Kände idag på lite skolor, förvänd och enkla byten. Men framförallt skolorna höll låg kvalitet eftersom jag mest ville känna på mina egna hjälper, och dessutom inte hade någon vägg att ta stöd av. 

Men Vendela var jätteduktig idag! Har endel att jobba med både när det gäller detaljer i min egen sits, och även i ridningen ser jag. Tur att jag ska träna för Karin Öljemark nästa vecka!! :D 

























Fler bilder kommer!



Kommentarer
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Fina bilder :)



Det är grymt hur mycket ni utvecklas, riktigt roligt att se :D

2011-07-22 @ 13:18:37
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Johanna Ahlström- Hon med hästar som livstil!

Fina bilder :D

2011-07-23 @ 21:43:37
URL: http://satsanderyttaren.blogg.se/
Postat av: Elise

du är så sjukt duktig!

2011-07-24 @ 11:30:06
URL: http://eliisevogniild.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback