Sista dagen innan jobbet

Imorgon så ska jag ta bussen 06.45 till mitt sommarjobb, där jag ska jobba tre veckor framöver på en kyrkogård. Skulle hellre vara ledig, men pengar sitter ju alltid finfint! Kommer at vara hemma igen kvart över två, så det är inte hela dagarna som går åt. Jätteskönt eftersom jag kommer att hinna med mycket annat då också inklusive hästar och ridning! 

Idag så gick jag och Janni upp vid 10 eftersom dom skulle åka på visning med sitt föl. Vet fortfarande inte riktigt vad han heter, men Flugan duger bra så länge. Jag ska ju in till stan och fixa inför min inflytt, annars hade det varit roligt att följa med :)

Något som jag dock ska hinna med är att motionera Vendela hade jag tänkt. Ridbanan är dock lite lerig, och jag är inte jättesugen på att rengöra alla saker sen, haha! Vilken bortskämd latmask jag låter som, förlåt kära läsare. Fälten är nog för blöta nu när det har regnat. Så jag tror att jag får ha tvål och fett redo uppe i sadelkammaren och sedan ta mig ett litet pass där nere. 

Egentligen så är jag sugen på att rida gärnet, korta tygeln 1 dm och få fram en massa härlig energi i uppförsbacke. Men eftersom vi hoppade igår och red ut 1,5 timme dagen innan så känns det som att det är bättre att låta henne gå i låg form i alla gångarter ungefär, få bort träningsvärken. Har planerat in en vilodag åt henne också, det är hon värd. Dock så skjuter jag på det tills jag känner att jag inte har tid, kanske vill göra något i stan eller så. 

Vendullarulla say hi :D




Kommentarer
Postat av: Elise

vad söt hon är! :)



sv: det förstår jag att du vill! Gör det nån gång i vår kanske? :D du skulle läääätt vinna! :)



hahah, aaa :P

2011-07-24 @ 13:51:49
URL: http://eliisevogniild.blogg.se/
Postat av: Johanna Ahlström - Hon med hästar som livstil!

SV: Varse, ni är verkligen super fina tsm! Följa på bloglovin? ;)

2011-07-24 @ 15:09:38
URL: http://satsanderyttaren.blogg.se/
Postat av: Elise

sv: ja! men det borde nog gå bra! :) det skulle väl också vara kul för dig om du typ tävlar en fälttävlan i vår eftersom det är ditt sista ponnyår då ? ;)



hihi, tack så mycket! och ja, jag tror det xP



kramm

2011-07-24 @ 15:39:45
URL: http://eliisevogniild.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback