Gästbloggning Sofie!

Hej hej! Isabelle bad mig att skriva ett gästinlägg och berätta om vem jag är och hur/när vi lärde känna varandra eftersom att hon inbland nämner mig och mina ponnier i bloggen. Mitt namn är alltså Sofie och jag bor idag i Stockholm men växte upp i Katrineholm, då jag också tävlade för Katrineholms RF som Issa och Freddi gör. Vi lärde alltså känna varandra genom hästarna, när vi tävlade i samma lag under några år, jag deltog i vårt vinnande div II lag. Jag började mitt ridande på min B-ponny Ballerina när jag bara var 5 år och efter hennes fick jag de två ponnyerna har idag som jag tyvärr inte längre tävlar eftersom att jag är för gammal, letar därför just nu efter en stor häst så jag ska kunna fortsätta utvecklas, hoppas på att kunna tävla mot Issa i höst.




Nantwich lad "Spot"  som han alltså kallas är född -81 och som idag är pensionär. Denna ponny har en otroligt historia från slaktmarknad till de största hoppklasserna som en ponny kan gå. En riktig läromästare. Tillsammans med honom startade jag min tävlingskarriär, vi tävlade upp till LB innan skador stoppade oss. 




C'est Ci Bonne "Bonnie" är en maxad C-ponny född -01. Bonnie köptes som oriden 5 åring och som jag idag tävlat upp till godkända resultat i Msv B, vår resa har inte varit någon dans på rosor utan vi har haft mycket motgång och kämpat mycket för att komma dit vi är idag men det har varit lärorikt för oss båda och kommer nog ha stor nytta allt vi lärt oss.





Jag önskar Issa och Freddi all lycka till med deras hästar i framtiden!
Tack och hej för mig!
/ Sofie




Kommentarer
Postat av: Anonym

Fett cooooool!

2011-07-30 @ 21:02:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback