Det jag behöver hjälp med på träningen

* Högergaloppen - ett huvudproblem som blivit till en lite ond cirkel för oss. Jag vill få igenom sidan, och hamnar på en volt där jag rider med lite för mycket innerhand. Vendela spänner sig och spjärnar istället för att följa med det ledande tygeltaget inåt, galoppen blir kantig och det blir dålig takt. Dock så var ju detta toppen igår, så vi får se. 

* Mer eftergift i sidorna, framförallt höger - det som straffar sig mycket i våra skolor, även om högeröppnan är superfin; rakt på spåret och tre spår så saknas det eftergift i sidan. 

* Mentala tävlingsbiten - är lite rädd för att tävla Vendela nu när det gått så dåligt dom senaste gångerna. Vill så gärna att det ska gå bra, känner pressen över dåliga resultat i registret och vill även att Vendela ska tycka att det är roligt. Hoppas få hjälp att tänka runt det (Karin Öljemark är mental-coach också förstår ni!) 

Haha, vi kommer säker göra något annat som jag inte ens upptäckt själv att det behövs. Men alltid bra att lägga upp en mini-plan och tänka igenom vad man vill få ut av träningen. Ska rida fram Vendela innan också (tränar bara en halvtimme denna gång, mer hinner vi inte) och göra dessa tempoväxlingar i lätt sits som hon svarar så bra på tänkte jag. 

I övrigt så är Vendela i storform just nu, superblank och fin i pälsen. Biffen är hon också, och den lilla kulan hon samlat på sig åker nog bort så snart hon kommer in i box igen, tillbaka till Trolldal (vilket blir nästa vecka)





Kommentarer
Postat av: Christel

Hej jätte söt blogg, ska vi följa varandra via bloglovin? =)

2011-07-30 @ 10:56:55
URL: http://ponnylycka.blogg.se/
Postat av: Matilda

Jättefin bild, hoppas du får den hjärlp med träningen du vill ha :)

2011-07-30 @ 16:58:24
URL: http://qtiilda.blogg.se/
Postat av: Julia - Tävla om röda lindor från Premiere hos mig!

Ni är grymma! Finare ekipage är svårt att hitta :)

2011-08-06 @ 22:08:36
URL: http://ohjuliet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback