Täcken på vintern

Som ni kanske har förstått så är Artie helklippt och går därför med täcke. Under natten har han ett stalltäckte och på dagarna har han ett vintertäcke + hals över. När jag rider ut har jag alltid ridtäcke och när jag rider i ridhuset har han fleece/ridtäcke under framridning. Det betyder att han har täcke på sig nästintill dygnet runt vilket har lett till att hans päls blivit väldigt raggig. Trots att vårt stall är rätt varmt på natten, vill jag inte att Artie ska stå utan täcke då hans box är vid utgången.

När hästarna har så pass mycket täcken på sig hela tiden förstår man ju om pälsen börjar klia. Så igår när jag inte red och hade lite tid över, stod jag och kliade Artie med en piggborste. Tror han uppskattade det då han fick sådär lång mule. Hihi så söt! Han är så go och social, så det är så mysigt att stå och kela med honom.

Nu längtar jag bara till våren så man sipper alla jobbiga täcken! Då har jag också tänkt göra en storstädning av alla mina hästgrejer och tvätta alla täcken. Ska bli skönt att ha allt rent till nästa säsong.

Artie innan ett pass i ridhuset (med fleecetäcke över sadeln)


Halstäcke ute, med skymt av ett lila stalltäcke under ;)




Kram


Kommentarer
Postat av: Malin

sv: tack så mkt :D besök gärna vår blogg igen :) snygg blogg btw ;)

2011-02-16 @ 12:25:33
URL: http://malizenoelza.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Så fina ni är! :)



Hihi, kan se synen framför mig när du står och kliar Artie med piggborsten .. :)

2011-02-16 @ 13:58:30
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: sandra

vad sköönt det måsta ha varit :D

2011-02-16 @ 18:12:47
URL: http://helgesandras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback