Nära att det blev barbacka!

Idag så red jag Vendela ett pass i tältet, precis som jag planerat! Det gick prima bra, även fast hon alltid är lite spänd i tältet. Vet inte varför, och hon går inte dåligt, inte ett dugg! Det är bara det att jag har svårt att riktigt få ut stegen på henne, hon blir liksom lite laddad och "trippig" i traven. Skulle kunna ta i mer bakifrån och lägga energin mer framåt än uppåt. 

Men jag gjorde toppen-skänkelvikningar på henne sedan! Gud vad roligt att dom äntligen börjar funka, och till vänster också! Underbart, har ju verkligen haft svårt för att rida jämna undan vänster. Två års jobb säger jag bara, och vi är inte riktigt framme än! 

Idag precis när jag tränsat och gjort mig och hästen redo gå ut till tältet förresten, hände det något väldigt random och konstigt. Elin går förbi och frågar: "så du ska ta dig ett barbacka pass?" Jag svarar "Njaa, det hade jag väl inte tänkt..", kollar bak och inser att jag glömt att sadla! Hahah, vem fasan glömmer att sadla när man ska rida rent ut sagt!? Bara Fredrika Källström som lyckas..

HAHAHA - saknas en sadel! Bild från idag :)


Kram


Kommentarer
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Svar. Okej ;)



Tänkte precis skriva "Var det inte den svarta som var Doris?" då jag kom på att det är Issa som har svart hår, haha, så dum jag hade känt mig om jag skrivit det, fast ja, jag skrev ju det ändå :p



Hihi, dom hundarna är i alla fall söta! :D



Jag saknar våren också, men mest sommaren! ;D <3

2011-02-16 @ 23:10:18
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Haha, nice om du helt glömt bort sadeln och går in i tältet för att sitta upp, och hittar ingen sadel .. kan se synen framför mig xd

2011-02-17 @ 00:34:05
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: sandra

haha sånt händer även den bästa. Ibland glömer man saker som jag gjorde en gång fast det var värre. Rider ut och känner gyd vad skönt det känns och håret fladdrar och då inser jag att jag har glömt hjälmen hahah xD som tur var så var jag bara 10 minuter från stallet haha

2011-02-17 @ 05:42:19
URL: http://helgesandras.blogg.se/
Postat av: fridan

haha :D:D ja, jag har nog aldrig glömt sadla vad jag vet :)



2011-02-17 @ 12:33:31
URL: http://kaloescha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback