Mina vårplaner med Cavendish

Okej, nu har frågan kommit från många olika håll, så nu känner jag att det är dags att göra ett inlägg för mina vårplaner med Vendela! Självklart så är planer till för att ändras, och min och inte minst hennes utbildning går alltid före allt tävlande. Jag ställer inte upp i en klass jag känner att vi kommer att bli stressade av för att den är för svår. 

Men framförallt så är min tanke att vi ska börja lämna den lokala nivån, och även så småningom klassen LA1, ett program vi ridit ett flertal gånger med mängder av placeringar och en lägsta % på 61 (debuten, hösten 2009) och en högsta % på 72. Tanken är att jag ska ersätta den med Lagprogrammet, och våga mig upp i LA:P1 till slut, och alltså mest rida regionalt denna säsong.

Det som är "kvar" i vår inlärning just nu är framförallt skolorna. Lite senare kommer även bakdelsvändningarna att bli aktuella igen, men just nu; fokus på öppna, sluta och LA:P1 (den klassen man kallar "medelsvår för ponny"). 

Att bara starta medelsvår känns för mig helt otroligt, jag har jobbat så sjukt mycket med min ponny att jag blir så lycklig över att bara ha tagit mig nästan dit, haha. Ni som följt mig länge vet att jag red div 1 förra året, men hoppade av finalen. Något som ledde till att mina kompisar blev sura och i år valde en annan klubb. Jag ångrar mig inte en sekund, jag stod för att min ponny inte var klar för klassen och nu kommer hon att få en chans att gå in och göra sitt jobb ordentligt. I vår så ska jag starta i denna klass, och sedan utifrån det sätta upp nya mål. 

Självklart så skulle jag vilja kvala nationellt/elit också, det skulle vara så roligt! Men det är lång väg dit, även om det självklart är något jag gärna gör 2011. Men under våren så kommer jag alltså att satsa på Lag-03, kanske LA:2 och sedan även LA:P1. Självklart kommer jag att inleda säsongen med LA:1 just för att Vendela brukar vara lite spänd och då är det bra om hon känner igen sin uppgift, inte tycker den är för svår och kan vara trygg och spänna av. 

Har även en massa delmål, som att jag vill få till en riktigt avspänd känsla på banan, lyckas få till mellantraverna sådär super som jag vet att hon kan, och även känna att hon använder sina bakben mer i programmen. 

Nu vill jag inte att någon tar detta inlägg som "skryt" eller så, för det är det verkligen inte. Jag har verkligen jobbat upp mig och min ponny till dessa klasser med allt som det innebär! :)

Vår största framgång 2010 - seger i Sparbanken Rekarne Ponnycup Mellanrundan


Kram


Kommentarer
Postat av: Karro Grape

tror det kommer gå super! Det är verkligen roligt att läsa hur ni har kämpat er upp i klasserna och jag tror och hoppas verkligen på att det kommer gå vägen för er! :)

2011-02-14 @ 11:27:04
URL: http://karrodandy.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Den bilden är så himla fin! :)



Jag tror att 2011 kommer bli ett riktigt bra år för dig! :D



Eller nej, jag tror inte. Jag vet! :D

2011-02-14 @ 13:32:11
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: moa

okej vad kul :d

2011-02-14 @ 19:57:41
URL: http://varendspal.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Gud vad roligt! Hoppas det går bra för er!

2011-02-15 @ 10:40:09
URL: http://rebeccaeisengarten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback