Hoppning i ridhuset

Eftersom träningen blev inställd fick vi hoppa på egen hand i ridhuset. Vi ställde upp en lite bana med olika linjer för att träna inför helgens tävlingar.

Artie kändes riktigt fin på framridning. Jag känner att jag börjar hitta fler och fler knappar och kan rida med mycket minde hjälper nu. Vi började med att hoppa fram på ett litet kryss på en volt i båda varven. Jag märker själv att så fort jag blir lite passiv och lat i min ridning blir Arties galopp och språng mycket sämre. Det gäller att jag inte börja slappa bara för att han känns bra.

När vi hoppade de olika linjerna var han riktigt fin. Jag börjar få mer koll på hur jag ska rida mellan och hur stora förhållningar jag måste ta. Han ville någon gång dra iväg lite så fick rida mer bestämt då.

På slutet satte vi ihop hindrena till en bana. Första gången jag kom red jag som en kratta. Jag red dåliga vägar och la honom taskigt på hindrena. Då blev han nästan lite lång och snubblig. Men nästa gång jag kom red jag mycket bättre och då gick det finfint! Man märker så tydligt på Artie när jag rider dåligt, då han nästan alltid gör sitt bästa och gör det jag ber honom om. 

Mikeala i stallet var så snäll och filmade idag. Filmen håller på och laddas upp på Youtube för tillfället, så håll utkik ikväll då den kommer upp!

Här kommer i alla fall två bilder från idag




Kram


Kommentarer
Postat av: Jessica

Stiliga ni är =)



Sv; tack snälla, glad jag blir <3

2011-02-10 @ 22:40:57
URL: http://nordsvenskaoden.blogg.se/
Postat av: Jessica

hihi, först nu förstod jag att ni var två om denna blogg =) svarade på Fredrikas kommentar i det förra när jag skrev tack ;) Trevlig blogg ni har!!



sv; tack!!

2011-02-10 @ 22:50:35
URL: http://nordsvenskaoden.blogg.se/
Postat av: sandra

snygga ridstövlar :D

2011-02-10 @ 22:54:43
URL: http://helgesandras.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Fina bilder! :D

Det är så kul att du äntligen hittat en häst!

Och det är ju inte vilken häst som helst, det är ju hästen som är menad för dig!

Ni passar ihop som handen i handsken!

2011-02-11 @ 07:23:51
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback