Gymkhana

Jag är så jättehigh på grenen gymkhana och har aldrig tävlat i det. Däremot har vi flera gånger haft uppvisning med gymkhanalekar på bl.a. julshower och "Katrineholmsveckan" där jag deltagit. Tycker det då har varit hur kul som helst. Både för att man får tävla i lag då det blir så bra lagkänsla, men också för att det är lite fart i det hela. Det är liksom meningen att man ska flänga runt lite, vilket kan vara riktigt kul (missförstå mig inte nu) ibland.

När jag deltog var det några "riktiga" moment, som att rida slalom så fort som möjligt och pricka i ett spö i en kon. Men under julshowen hade vi också lite underhållningsmoment, där vi första fick ta upp ett äpple ut en hink med vatten. När man då var blöt i hela ansiktet var nästa moment att ta upp en sockerbit ur en tallrik med mjöl. Ni kan ju bara tänka er hur snygga vi var efteråt ;)

Har ni tävlat i gymkhana eller haft gymkhanalekar?







Kram


Kommentarer
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Hatar det! ;o

Alltså, att man ska ta äpplet, och sen sockerbiten.

Är så äckligt! :P

2011-02-15 @ 15:36:07
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback