Gårdagens ridpass - Issa

Igår blev det ju lite sent med restaurangen och så det hanns inte med att skiva något om gårdagens ridpass. 

Jag började med att skritta ut tillsammans med Maja. Var svinkallt ute så det fick bara bli en kort sväng. Vi fortsatte sen rida i ridhuset. Jag jobbade vidare med det vi gjorde på träningen i tisdags, dvs flytta ut bakdelen för att få honom runt innerskänkeln. Han var lite lat i början, så tog ett spö i handen, vilket verkligen hjälpte. Behövde inte använda det, men han blev mycket mer alert då. Han svarade bra för skänkeln och flyttade sig super. Krävde lite mer av honom än sist och det finfint.

Maja och jag hade innan ställt upp en studs så vi kom på den fyra gånger. Artie behöver träna på att hoppa upp sig så då är studs perfekt att träna på. Han fick hoppa igenom kroppen och jag tyckte han kändes jättefin. Han kom in i det tempo jag ville och hoppade upp sig bra. Riktigt kul!

Efter jag hoppat det några gånger fortsatte jag med det jag höll på med tidigare. Red även lite i förvänd på slutet. Han var jättefin genom hela passet, vilket var superroligt! :D

Såhär såg studsen ut som vi hoppade. Film kommer :)




Kommentarer
Postat av: Pernilla

kan ni skriva om tips på hopp-övningar, som NI tycker är bra? :)

2011-02-24 @ 13:09:20
URL: http://pernillasvenang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback