En sväng i det gröna (vita)

Idag tog jag mig en sväng i skogen tillsammans med Johanna och Elin. Vi red en runda mot kalhygget och vände där, då det är lite läskigt att rida över när det är snö över. Artie kändes riktigt fin, lika pigg och glad som vanligt! När vi travade och galopperade red jag först och har nu konstaterat att han går bäst då. I traven spelar det ingen roll vart jag rider, men när vi galopperar vill Artie gärna springa ikapp hästen framför. Jag hatar när det blir en "dragkamp" mellan oss, då jag gärna vill att han ska "jobba" även ute i skogen. Om jag rider först blir han mycket lugnare och koncentrerar sig på mig. Det blir alltså en mycket bättre ridning över huvudtaget från min sida!

Alltid när vi galopperar i skogen sparkar Artie bakut lite då och då. Nu när han vilat en dag så gjorde han det extra mycket, men för att vara ärlig stör det inte mig så länge det hålls i skogen och inte på banan. Tycker faktiskt det är lite kul att han visar sin glädje ;) Nej men det är också en anledning till varför jag gillar rida först, då han inte försöker springa iväg plus kicka. Då bruakr det bli lite mycket för mig att hålla reda på, haha.

Uuuursäkta den grymt fula bilden, men så kan det gå ibland. haha. Den är från idag iaf ;)


Kram


Kommentarer
Postat av: sandra

grymt söt bild på er :D

2011-02-16 @ 21:45:19
URL: http://helgesandras.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Den är väl inte ful heller!



Riktigt fin! :)

2011-02-16 @ 22:53:49
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback