Dressyrpass i snön

Hann med att rida Vendela igår ett pass på lilla utebanan. Det kom ju en massa snö, så det gick att rida lite ute, och det var toppenväder!

Underlaget var riktigt dåligt, men hon är ju såpass välbalanserad nu så att hon faktiskt klarar av det ändå. Hoppade dock över att galoppera så mycket, även om det blev lite grann såklart. Jobbade mest i skritt, förtsatte på skoljobbet. Alltså inte min skola, utan hennes. Haha, öppna och sluta även kallade! Det gick faktiskt riktigt bra, och passade på när snön var orörd att göra lite skänkelvikningar i både skritt och trav. Det gick jättebra, och jag såg på hennes spår i snön att fotflyttningen var korrekt. 

Jättekul, och ett stort steg eftersom skänkelvikningarna varit det vi haft svårast med under väldigt lång tid. Det har satt sina spår i oss båda "åh nej - inte detta" ungefär. Men igår var det alltså riktigt bra, och det gör mig jätteglad! Så skönt att kunna koppla av lite runt saker som skapat så mycket spänning, och göra det ute på en snö/isig ridbana i mjukisbyxor utan ridstövlar och sporrar, och ändå går det jättebra!

Vi är stora dramaqueens båda två, jag och min häst. Vi måste lära oss att chilla lite med saker och ting, inte hetsa upp oss så lätt utan lita på att det löser sig..! Och det är alltså det som kommer mer och mer nu. 

Världens finaste Cavendish framför en del av lilla utebanan igår :)




Kram


Kommentarer
Postat av: Rebecca

sv; Tack detsamma! Vad har du för planer iår gällande din ponny :)?

2011-02-13 @ 19:44:32
URL: http://rebeccaeisengarten.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Kul att det gick så bra! :D

Fina bilder! =)

2011-02-13 @ 20:09:26
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Elinore - Dressyrblogg

SV: åhh gud vad glad jag blir :D tack så mycket :D ja dem går mycket bättre nu, hon har blivit mycket starkare :D jag kan oxå "stressa" upp mig ibland, men det är sånt som händer. man får helt enkelt bara träna på att allt löser sig bara man är lugn själv och andas :D

2011-02-13 @ 20:48:53
URL: http://etraningsdagbok.blogg.se/
Postat av: michaela

Tack så mkt, visst är hon fin. Otroligt snäll att ha och göra med är hon också :)



Jätte fin blogg, era hästar med ofc !

2011-02-14 @ 15:41:06
URL: http://viljaochmatte.blogg.se/
Postat av: Julia

Åh, vilken vacker häst :)

2011-02-16 @ 13:39:32
URL: http://ohjuliet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback