Tankar runt bloggen

Många som gick på skämtet såg jag, mycket roande att se hur era vettskrämda kommentarer trillade in en efter en. Väldigt kul att få så mycket beröm också, det blev en liten pepp att knåpa ihop några rader. Precis som Issa skrev så håller vi bloggningen på en låg nivå just nu, vi tjänar inga pengar eller något alls på bloggen så vi väljer att satsa på lite annat just nu. Vi båda två har bloggat så gott som dagligen i tre år och nu börjar det gå upp för mig att jag inte tjänat ett öre på den tid jag lagt ner, bara lagt ner aldeles för många sena kvällar framför datorn ;) 

Fast helt ärligt så har bloggen gett mig mycket tillbaka också, så det är inte så jag menar. Just denna blogg tycker jag är så rolig, det är så otroligt sällan det drällt in sura kommentarer, här är det så gott som alltid positiva kommentarer och glada tillrop i stället. Bloggen har hållit en (enligt mig själv, partisk och allt ;D) väldigt hög, jämn kvalitet ända sedan vi startade i februari. Mycket tävlande och bra läsning varvat bäddar för att det ska bli intressant att läsa och jag tycker själv att både jag och Issa tagit tillvara på våra chanser. Riktigt känner hur mina allra ödmjukaste sidor kommer fram nu!



Vi har tillsammans byggt upp bloggen Tävlingsduon som en hästblogg i mellankategorin ungefär, en blogg som lika gärna skulle kunna ligga i toppen. Det är det många bloggar som skulle, men toppen handlar ibland mer om att känna och bli länkad av rätt personer än att ha en bra blogg med vettiga inlägg. Så funkar det ibland och det är inte så mycket att göra åt. 

Men jag är stolt över mitt och Issas arbete med denna blogg, vi har båda dragit vårt strå till stacken hela tiden. Hon är min ultimata bloggkollega och finaste vän; det jag inte har, det har hon och tvärtom. Det är verkligen roligt att driva en blogg tillsammans med sin bästa vän och se den utvecklas så bra som denna blogg har gjort! Jag älskar bloggen, det här är min absoluta favoritblogg (HAHA - egoistiska jag), den matchar självklart alla mina krav. Just nu så är den bara lite i "vintervila" efter allt action under vår, sommar och höst.

Jag är glad att så många av er är beredda att vänta och ändå fortsätter att hoppfullt kika in dagligen, och jag vet att Issa tycker detsamma! Jag har en rolig ide på G, får se om jag gör slag i saken! :) 

Ingen har väl missat att vi dessutom har matchande hundar efter hårfärg, D&D haha




Kommentarer
Postat av: Katrine

Tycker verkligen att Tävlingduon är grym! Faktiskt den första bloggen jag går in på när jag går in på datorn. Den ni!



Men jag förstår dig fullständigt angående bloggandet, ibland ifrågasätter man sig själv om det verkligen är mödan värt. För det tar tid och energi - det går inte att undgå. Men jag känner att jag typ "utvecklar" min själv genom att blogga. Förr var jag tex. enorm sämst på att se det positiva och bra i mina ridpass och nu när jag varje gång tvingades att skriva ner något bra har jag blivit tusen gånger lättare att ta fram det som gick bra.



Sv: Hahah! Illa! Jaa, tror jag ska köpa en fotokurs eller så till mamma i julklapp! :P

2011-12-10 @ 21:30:15
URL: http://ponnyprinzarna.se
Postat av: Anna S - Tävling i bloggen

Haha, hundbilden vad söt den var :)

2011-12-10 @ 21:31:52
URL: http://missbelinda.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Man blir allt lite nervös av dina rubriker ;)

Eran blogg är, har alltid varit och kommer alltid vara en av mina favoritbloggar.

Ni har verkligen allt, en hoppryttare och en dressyrryttare, vilket är toppen.

Sedan så har jag svaret på varför ni nästan aldrig får in elaka eller sura kommentarer :) Det är för att ni själva är så himla vänliga, underbart snälla och helt enkelt två riktiga bra förebilder.

Tror säkert inte att det bara är jag som har er två som förebilder, för ni är verkligen människor som på något konstigt sätt alltid ser det positiva även i svåra stunder.



Jag hade t. ex. aldrig sett positivt med att min bästa kompis skulle säljas, men du Freddi får det att bli så mycket lättare att förstå. Eftersom du tänkte på Vendelas bästa.

Samt du Issa, som fick sälja/"skicka tillbaka" Jenny efter tre års tid.



Det är helt sjukt hur starka ni är, och jag hoppas för allt i världen att ni inte lägger ner bloggen!

För den har ändå berört många människor, det är jag säker på.



Jag tycker, och nu är jag helt ärlig, att eran blogg är bättre än de som ligger i toppen. Ni skriver på ett riktigt bra och "vuxet" sätt samt så har ni alltid otroligt fina bilder :D

Ni om någon förtjänar faktiskt att ligga i toppen! :)



Tack för en bäst blogg! <3

2011-12-10 @ 21:53:42
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Johanna

Har läst den här bloggen sen start och även Freddis blogg innan och jag måste hålla med om att den håller bra nivå :) Inläggen är intressanta, välskrivna, motiverande och ibland en tanke-ställare.



Er blogg tycker jag är mycket mer intressant än andra hästbloggar i toppen :)

2011-12-11 @ 10:48:56
Postat av: Johanna

Btw verkar ni vara så bra människor, såna som man själv vill vara. Omtänksamma och riktiga hästmänniskor:)

2011-12-11 @ 10:50:41
Postat av: Ellen S

ni har verkligen en toppenfin blogg som jag till en början bara följde lite halvt, men nu tittar jag in här dagligen! till skillnad från andra bloggar så lägger ni faktiskt ner tid på att skriva furnuftiga, engagerarede inlägg istället för att bara slänga in en bild man sett hundra gånger och därefter säga att det gick helt okej, tränade skänkelvikningar hejdå. Ni lägger helt enkelt ner tid på det ni skriver, istället för allt runt omkring, vilket är just det som får en att komma tillbaka om och om igen!



Ni är dessutom väldigt ödmjuka, inte alls skrytsamma, och ni berättar både om bra och dåliga pass utan att skylla ifrån er! :)

2011-12-11 @ 11:27:06
URL: http://nolbydalensponderosa.blogg.se/
Postat av: Julia

Ni har bästa bloggen, helt enkelt. Ni är helt underbara människor, det som gör den bäst faktiskt. Jag har inte varit så aktiv med kommentarer, har själv varit i en liten svacka. Men stor kram på er!!

2011-12-11 @ 21:02:55
URL: http://ohjuliet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback