Bra träning!

Idag var första hoppträningen på hela sommaren och jag var faktiskt beredd på det värsta. Man vet ju hur mycket man tappar under tiden man inte tränar för någon, särskilt hoppning som är en färskvara. Jag har mest hoppat själv i sommar så som sagt trodde jag det var mycket som behövdes slipas. Till min förvåning var Artie grymt fin och gjorde allt toppen!

Vi började med att värma upp på en volt med ett hinder med galoppbommar före och efter. En simpel övning som är väldigt nyttig. Man skulle helt enkelt ha samma rytm och tempo över hindret som över som på volten. Sedan hoppade vi en del olika linjer och tillslut en bana.

Tidigare har jag haft problem med att länga ut galoppen på Artie utan att han ska bli lång. Kunna ha ett bra bantempo men att han fortfarande väntar och lyssnar på mig utan att springa iväg. Det har verkligen jag och Karin tränat på under alla dressyrträningar och äntligen kan jag verkligen se resultat! Han har blivit så himla reglerbar och välriden. Det är otroligt roligt att rida när man känner att allt slit faktiskt löna sig :D

Hela vår div.2 lag tränade idag och alla hästar verkade vara på topp! Så nu är vi taggade inför söndag!!

Tyvärr glömde jag kameran hemma, dum som jag är så har inget nytt att bjuda på :(






Kommentarer
Postat av: Julia - tävla om röda Premiere lindor på bloggen!

Han har en helt fantastisk teknik :) Behöver bara lite mer tryck i bakbenen om man nu ska vara kräsen ^^

2011-08-26 @ 00:34:36
URL: http://ohjuliet.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Så surt att du glömde kameran :/

Men lycka till på söndag, tror det kommer gå kanoners :D

2011-08-26 @ 13:46:41
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback