Kommer sakna utebanorna

Något jag verkligen kommer sakna i vinter är friheten att kunna välja vart man vill rida. På sommaren har man möjligheten att rida på alla ridbanor, ridhuset, tältet och självklart ut i skogen. Särskilt för oss som står på en anläggning där det drivs en ridskola är det väldigt skönt att kunna ta för sig och rida vart man känner för.

På vintern blir det ju lite annorlunda då ridskolan är i full gång och ridhuset bara är ledigt vissa timmar. Ridbanorna blir fulla med snö och alla försöker tränga ihop sig i tältet/ridhuset samtidigt. Haha som tur är finns ju alltid skogen tillgänglig i alla fall!

Inte för att verka otacksam och klaga, utan vi är riktigt lyckliga och glada över vår fina anläggning och den stora tillgång vi har till den. Men guud vad jag kommer sakna sommaren när hösten/vintern börjar smyga sig in. Men men, det gäller väl att se det positivt och ta vara på tiden vi faktiskt har tillgång till alla ridbanor osv ;)

I slutet på mars våras när man kunde börja rida på utebanorna igen :D


Sommaren är ju härligast! :D




Kommentarer
Postat av: Lovisa

Jag håller med dig :P står också på en ridskola med min och där är det samma sak :( Mycket skönare på våren/sommaren :D

2011-08-21 @ 18:50:19
URL: http://lvdressyr.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Det är bara några månader kvar nu ju, sen är det sommar igen ;D

2011-08-21 @ 21:58:32
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Julia - tävla om röda Premiere lindor på bloggen!

Jag vill inte ha vinter :( :( :( :(

2011-08-22 @ 00:12:33
URL: http://ohjuliet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback